• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Heel vreemde fout met functie vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmenace

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
40
Hey beste forumleden

Ik ben bezig met een bestandje op te maken met een aantal functies in. Alles lukt zonder probleem, maar nu ben ik net een heel vreemde fout tegengekomen.

In bijlage vinden jullie een kopie van mijn werkblad. De fout situeert zich in cellen B26 en A27. In B26 wordt er een code gebruikt en in A27 zou dan automatisch een tekst moeten verschijnen op basis van vert. zoeken formule waarbij de matrix O4:AC282 doorzocht wordt. Dit lukt allemaal perfect tot code A5. Vanaf code A6 geeft cal A27 een foutmelding.

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb me al suf gezocht.

Alvast bedankt om het eens te bekijken en voor jullie reactie.

Groetjes
 

Bijlagen

  • Helpmij.xlsm
    153,1 KB · Weergaven: 24
Ik zou eens beginnen met alle samengevoegde cellen eruit te halen en de overbodige spaties te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
heel concreet:

in kolom O staat A6 met een spatie er achter. als je die weghaalt doet ie het
 
Oh mijn god, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik voel mij echt stom nu! :)
De samengevoegde cellen was niet het probleem, wel de spatie achter ongeveer elke code vanaf A5.
Bij deze is het mysterie opgelost!
Super bedankt om mij verder te helpen, want ik werd er gek van!
Prettige dag nog verder!
Groetjes
 
Samengevoegde cellen geven altijd ellende. Van de hele range-aanduiding klopt niets en je kan geen consistente formules gebruiken.
 
Samengevoegde cellen geven altijd ellende. Van de hele range-aanduiding klopt niets en je kan geen consistente formules gebruiken.

Dat kan ik mij voorstellen, maar ik kon niet anders om de tekst mooi te laten verschijnen. Gelukkig had ik geen andere formules nodig op die tekst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan