• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom nummer bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dddddd

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2013
Berichten
34
Beste ,
weet iemand hoe ik de kolomnummer kan bepalen adhv het woord "Totaal" ? Deze staat nu in cel F6 Maar kan over de ganse F lijn komen te staan , dus varieert telkens.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • kolom nr totaal terugvinden.xlsx
    11 KB · Weergaven: 40
Snap niet helemaal wat je zoekt.

Ofwel:
1) Met "F lijn" bedoel je kolom F, en je wilt het rijnummer weten waarop "totaal" staat. Dat kan zo bijv.:
Code:
=VERGELIJKEN("Totaal";F:F;0)
2) Of je wilt toch zoeken naar "totaal" op rij 6, en de kolomletter weergeven. Dat kan bijv. met:
Code:
=TEKEN(VERGELIJKEN("Totaal";6:6;0)+64)
Snap alleen de achtergrond van de vraag nog niet, methode komt me wat apart over. Misschien dat je met wat meer info een betere oplossing voor je probleem kunt krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad , nu staat "Totaal" in F dus kolom nr 6 maar het woord "Totaal" kan ook evengoed in kolom AB komen te staan en ik zou graag dan de kolomnr willen weten waar "Totaal" in voorkomt.
 
Snap niet helemaal wat je zoekt.

Ofwel:
1) Met "F lijn" bedoel je kolom F, en je wilt het rijnummer weten waarop "totaal" staat. Dat kan zo bijv.:
Code:
=VERGELIJKEN("Totaal";F:F;0)
2) Of je wilt toch zoeken naar "totaal" op rij 6, en de kolomletter weergeven. Dat kan bijv. met:
Code:
=TEKEN(VERGELIJKEN("Totaal";6:6;0)+64)
Snap alleen de achtergrond van de vraag nog niet, methode komt me wat apart over. Misschien dat je met wat meer info een betere oplossing voor je probleem kunt krijgen...


Ok met de eerste lukt het me ! Thx
 
Ok, mooi zo. Succes ermee.

Forumetiquette: s.v.p. niet een geheel bericht quoten, gebruik knop "reageer op bericht" of tekstvak "snel reageren"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan