HTML en Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoBresser

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Berichten
18
De vraag hoe kan is het lettertype aanpassen zodat deze vanuit de macro als Tahoma in de mail Outlook komt te staan.
Komt nu als Times New Roman terwijl de handtekening in Tahoma weergegeven wordt.
de handtekening mag ik vanwege protocol bedrijf niet aanpassen.

stukje van onderstaande VBA code is onderdeel van een groter geheel waarbij vanuit excel een rapportage incl foto's in PDF vorm wordt gemaakt en alles in een mail gezet wordt inclusief deze tekst en een persoonlijke handtekening

Als ik de code maakt via een HTML editor en code maak erin erin zet krijg ik compileer fout.

in ieder geval alvast bedankt

ik ben zover gekomen:
Dit staat in VBA

strbody = "<H3><B>Geachte heer mevrouw</B></H3>" & _
"PDF bestand is bijgevoegd<br>" & _
"hoe het lettertype te wijzigen is weet ik ff niet<br>" & _
"<br><br><B>Alvast bedankt</B>"

de totale code:


Function RDB_Mail_PDF_Outlook(FileNamePDF As String, StrTo As String, _
StrSubject As String, strbody As String, Send As Boolean)
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

strbody = "<H3><B>Geachte heer mevrouw</B></H3>" & _
" PDF bestand is bijgevoegd<br>" & _
" hoe het lettertype te wijzigen is weet ik ff niet<br>" & _
"<br><br><B>Alvast bedankt</B>" & _
" <br>"


SigString = Environ("appdata") & _
"\Microsoft\Signatures\Leo handtekening.htm"

If Dir(SigString) <> "" Then
Signature = GetBoiler(SigString)
Else
Signature = ""
End If
On Error Resume Next
With OutMail
.To = StrTo
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = StrSubject
.htmlBody = strbody & Signature
.Attachments.Add FileNamePDF
If Send = True Then
.Send
Else
.display
End If
End With
On Error GoTo 0

Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing
End Function
 
Als een macro vanuit Excel draait, is het sowieso VBA en geen Visual Basic.net, dus je hebt je vraag in het verkeerde forum gezet. HTML codes kun je uiteraard overal in maken, dat heeft niks met een programmeertaal te maken. Waarom je koppen gebruikt, vind ik een beetje dubieus, je kunt net zo goed de correcte opmaakcodes meegeven voor font en grootte. Weet je tenminste zeker dat je alles goed overneemt. Nu ga je uit van de aanname dat de stijlen kloppen. Vind ik een voortvarende en hele positieve gedachte. Typisch het soort Happy-flow werk dat vaak fout gaat :).

P.s. Je zou toch moten weten dat je code opmaakt met de CODE tag?
 
Hoi Octafish

dat met code tags begrijp ik .
voor de rest ben ik een held op sokken , ik kan code en formules kopieren en desnoods aanpassen maar zelf schrijven is nog ff een station te ver.

ik ben zover dat onderstaande tekst in de mail vet en groter is dan de rest van de tekst , alleen font aanpassen lukt niet en kan op oa dit forum niets over vinden.

<H3><B>Geachte heer mevrouw</B></H3>

opgeven is geen optie :D op mijn werk met zogenaamde excel experts ook al diverse keren bezig geweest over diverse problemen waar hun 9 van 10 keer geen oplossing voor hadden en op forums ook niets terug te vinden was en het uiteindelijk na eindeloos dingen proberen wel lukt
 
Code:
strbody = "[COLOR="#FF0000"]<BODY style=font-size:11pt;font-family:Tahoma>[/COLOR]<H3><B>Geachte heer mevrouw</B></H3>" & _
" PDF bestand is bijgevoegd<br>" & _
" hoe het lettertype te wijzigen is weet ik ff niet<br>" & _
"<br><br><B>Alvast bedankt</B>" & _
" <br>[COLOR="#FF0000"]</BODY>[/COLOR]"
Bron: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/918045-HTMLbody

p.s. mijn ervaring is dat er op forums altijd wel een oplossing staat, je moet alleen de juiste zoektermen gebruiken.
het bepalen van precies de juiste zoektermen is een kwestie van ervaring en/of geluk.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Alphamax,

het werkt, geweldig :D.
ik zal wel niet goed gezocht hebben want op site stackoverflow heb ik ook lopen zoeken :cool:

gr leo
 
Mooi dat het probleem is opgelost! De vraag is voor het archief nog even van VB.Net naar VBA verplaatst. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan