• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Waarden behorend bij een uur gelijk verdelen over de kwartieren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

GByte

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2019
Ik heb een reeks met alle dagen&uren in een jaar (A) met één waarde per uur (B). Zie bijlage.
Ik heb tevens, op dezelfde pagina, alle dagen& kwartieren van dat jaar (C).
Ik wil met een formule de waarde van elk uur gelijk verdelen (dus delen door 4) over de 4 kwartieren behorend tot dat uur (D)

Er loopt iets fout met mijn formule waardoor de waarde van B alléén verschijnt bij het eerste kwartier, en niet bij elk van de 4 kwartieren.
Ik zie de fout niet, kan iemand de formule in D2 voor me corrigeren aub?

Bij voorbaat dank.
Martin

Bijlagen

De dagen in kolom C bv. 2-1-2024 t/m 4-1-2024 komen niet voor in kolom A.

@hvs en QAHulpje Dank u goed opgemerkt, slordig van mijn kant.
Fijne dag,en nogmaals bedankt.

Mvg Martin

Let wel op want de tijden (2:00 3:00 en 4:00) in kolom C zijn niet exact de tijden in kolom A

Bijlagen

Scherp opgemerkt! Maar gelukkig is dat te ondervangen, zie bijlage.
Welke energieleverancier betreft het? € 0,10 per MWh is niet duur;)

Bijlagen

@AHulpje
Dank u voor uw hulp.
Mbt de prijs, u had goed in de gaten waar het over ging.
Bij momenten is de energie niet alleen bijna gratis, u wordt er zelfs voor betaald als u afneemt ;-)
Het volledige model is inmiddels gereed en het rekent uit hoeveel we per kwartier aan energie-injectie zouden verliezen of winnen per PV installatie die we in bezit hebben.
Op basis daarvan kunnen we besluiten hoeveel we kunnen investeren aan HW en SW om de injectie te blokkeren als de prijzen onder nul gaan.

Terug
Bovenaan Onderaan