• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datum probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
498
Hoi,

ik heb een klein datum probleem en kom er na twee uur stoeien niet uit misschien dat iemand een oplossing weet?
zodra ik in CEL P8 25 invul gaat de maanden ineens naar maart in plaats van februari
beetje raar, misschien zie ik wel iets over de hoofd?
 

Bijlagen

  • Planning Controleurs datum.xlsm
    125,8 KB · Weergaven: 31
als ik de formule wijzig:

=TEKST(DATUMWAARDE("04-01-2010")+7*($B$3-1)-WEEKDAG("04-01-2010";1)+1;"mmmm")

lukt het.
 
Ik denk dat het komt omdat het onnodig ingewikkelde formule is en je op geloof 8 verschillende manier met 1 datum omgaat. Er zit een oerwoud aan naambereiken in die waarvan de helft niet meer werkt.

Waarom zou je de maand bepalen op basis van een datumvalue van 2010.
ik vermoed nu omdat anders de weeknummers niet kloppen. maar daarvoor kun je gewoon de weeknr formule aanpassen naar =WEEKNUMMER(h6;21) dan wordt het europees weeksysteem gebruikt ipv het Amerikaanse..

vervang alle Datumwaarde formules van de maandag van wat het nu is naar
Code:
Datumwaarde(DayVal&"-"&MonthName&"-"&Year)
dan krijg je altijd naamdag, dagnr en maand op basis van de ingevoerde datum en niet op basis van een gekunstelde formula met 2010 erin om een maand in 2010 te bepalen ipv die van 2019

het hele spul zou ook nog vereenvoudigd kunnen worden door de text formule weg te laten. de gewenste opmaak kan ook ingesteld worden in de cel.

zie bijlage ik heb alle formules voor de week aangepast met de vereenvoudige vormen.

aangepaste formule in C3, H3 tm H5 en alle overige dagcellen zijn ook vereenvoudigd met verwijzingen. naar voorgaande dag.
 

Bijlagen

  • Copy of Planning Controleurs datum.xlsm
    125 KB · Weergaven: 24
@roeljongman

Super bedankt, en deze manier is zeer makkelijk TOP :thumb::d:d

En Jempi10 jij ook super bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan