• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabelnaam verbergen in Pivot

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Berichten
333
Hallo,

Ik had een draaitabel waarin als veldnaam bijvoorbeeld "bedragbudget" stond. Nu staat de tabel waaruit dit wordt gehaald erbij.
Dus bijvoorbeeld budgetinformatie.bedragbudget. Is het mogelijk om de tabel (budgetinformatie) waaruit het wordt gehaald te verbergen (ik wil de velden niet allemaal handmatig gaan hernoemen). Het gooit referenties in de war.

Ik heb geen voorbeeld excel bestand gezien het verwijst naar externe data bronnen. Ik heb wel een afbeelding toegevoegd. Het gele wil ik eigenlijk niet zien.

Groet,

Mark
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.JPG
    Voorbeeld.JPG
    34,2 KB · Weergaven: 58
Bronbestanden kan je copy en pasten naar values. Dus van jouw vraag kan je prima een voorbeeld maken.
 
Alleen heeft een voorbeeldbestand geen nut gezien de vraag is of deze functie in excel zit.
 
Hmmm, ik vermoed dat je met PowerPivot werkt? Voorbeeldbestand heeft wel degelijk nut !
Zonder bestand is het ook maar koffiedik kijken voor de helpers.

Greetz/Excelbat
 
Ik werk inderdaad met PowerPivot, maar de vraag is hetzelfde als dat ik vraag waar de knop zit om het bestand op te slaan.

tabelnaam.veld (zoals in afbeelding)

Moet altijd tabelnaam worden weergegeven in een power pivot. Volgens mij niet, want in een andere versie laat hij dit niet zien, maar er is iets door iemand aan veranderd waardoor dit nu wel zichtbaar is.

Als ik het bronbestand copy en paste is juist de gehele oorzaak van het probleem verdwenen.Voorbeeld 2.JPG

Bijgevoegd de verwijzing zoals deze er eerder uit zag.
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeld bestand is excelbestand, geen plaatjes s.v.p.

Greetz/Excelbat
 
Laat maar ik schijn het niet uitgelegd te krijgen dat het effect dan verdwijnt, blijf vooral volharden op het voorbeeldbestand. Ik vraag het wel op het Microsoft forum, daar heb ik eerder antwoorden ontvangen terwijl hier echt perce een voorbeeldbestand moest komen.
 
Laatst bewerkt:
Dus wij moeten voorbeeld maken om jou uit te leggen hoe dit effect te voorkomen?
Is dat niet klein beetje omgekeerde wereld?

Greetz/Excelbat
 
Ik vraag het wel op het Microsoft forum, daar heb ik eerder antwoorden ontvangen

Wil je als je antwoord hebt het resultaat hier plaatsen?
Kunnen ze op dit forum ook wat leren.

B.v.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan