• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In een grafiek Wisselen tussen reeks 1 en reeks 2 of allebei

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Hallo forum leden Ik gebruik exel 2016 en ik heb daar in een grafiek gemaakt met 2 reeksen Hoe kan ik in de grafiek wisselen tussen deze 2 reeksen
Ik bedoel er mee het volgende Ik laat alleen reeks 1 zien/ of alleen reeks 2 / of alle 2 te gelijk kan dat ??
e de waele
 
plaats het bestand eens als bijlage?

LET OP dat er geen "gevoelige" info in het bestand staat
 
R-muisknop op grafiek klikken en gegevens selecteren? Dan uitvinken wat je niet wilt zien?
 
Prima het is gelukt iedereen bedankt Het is wel bewerkelijk Is er geen mogelijkheid om dit met een of ander knop te doen door op de knop te klikken doorloopt hij de reeksen Bv klik 1 reeks 1 klik 2ekeer reeks 2 kllik 3 de 3e reeks klik 4 terug de 1e reeks oei misschien gaat dit voor mij te ver maar wel leuk om uit te vinden en te proberen
e de waele
 
een voorbeeld bestand kan helpen om alternatieven aan te dragen
 
Haije Ik ga u een heel eenvoudig voorbeeld bestandje toesturen zodat u kunt kijken wat er kan Het zal wel iets later worden omdat ik nu weg moet maar het gaat vandaag nog wel lukken Ik heb heel veel vroeger wel eens gewerkt met acces en knoppen enz maar dat is al verleden tijd voor mij alvast heel veel dank
e de waele
 
Laatst bewerkt:
ik zou de selectie van een bepaalde reeks gewoon opnemen met de macro-recorder en dan aan een knop koppelen.
 
SjonR
Ik ga er achteraan maar het gaat niet mee vallen ik ga de boeken er bij moeten pakken dat weet ik wel al
e de waele
 
ik zit te denken aan een draaitabel met een draaigrafiek, die is mbv slicers aanpasbaar.
Van daar mijn vraag naar een bestand, wat deze casus moet zich daar wel voor lenen....
 
OK niet te moeilijk voor mij hoor ik heb te weinig ervaring met dit soort dingen Maar ik wil het wel proberen met jullie hulp natuurlijk
e de waele
 
Hier het bestandje ik hoop dat het is gelukt
e de waele
 

Bijlagen

  • Proef bestand voor helpmij.xlsx
    14 KB · Weergaven: 39

Bijlagen

  • Proef bestand voor helpmij (hs).xlsx
    28 KB · Weergaven: 38
Haije Heel veel dank voor deze oplossing ik ga deze eerst eens goed bestuderen dat zul je wel begrijpen zeker
Daar ben ik wel even zoet mee dat heb ik wel gezien Ik ga zelf aan de slag met bv maar 2 verschillende producten en eerst zonder de datum te gebruiken
e de waele
 
Ik heb nog een probleem als ik knoppen plaats dan zijn er knoppen bij als ik daar op klik dan spring mijn grafiek een heel stuk omhoog En er zijn er bij die blijven gewoon staan op de zelfde plaats waarschijnlijk doe ik iets verkeerd met het plaatsen er van Wat doe ik dan fout ??
e de waele
 
kun je je bestand plaatsen?

LET OP: verwijder evt "gevoelige" info
 
Hier een klein voorbeeld ,Ik heb hier 4 macros aangemaakt en dan is het al mis als ik deze hier al uitvoer dan verspringt mijn grafiek al van zijn plaats Het heeft dus waarschijnlijk niet met mijn knoppen te maken of wel ??
 

Bijlagen

  • Proefmap voor helpmij.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 28
Zet een x in cel B2 en/of C2 en je hebt de juiste grafiek, dit alles zonder macro's
 

Bijlagen

  • Proefmap 2 voor helpmij.xlsm
    20,7 KB · Weergaven: 32
Dat ga ik eens bestuderen ik heb het nog niet helemaal door maar ik ga proberen heel veel dank
 
Hoe gestructureerde de data hoe eenvoudiger het wordt. Met een draaitabelgrafiek en een slicer.
 

Bijlagen

  • Proefmap voor helpmij (1).xlsm
    102,4 KB · Weergaven: 28
OEI dat word weer lezen in de boeken Ik ga het allemaal weer eens bestuderen Van sommige snap ik geen bal van maar wel heel leuk om het allemaal weer eens uit te zoeken Er gaat wel veel tijd in zitten Maar iedereen bedankt ik ga morgen weer verder met Puzzelen
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan