Gebruiker wil geen OneDrive op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op een te installeren laptop wil de gebruiker geen OneDrive. Ze slaat alles op in Dropbox.
Bij de installatie van Windows 10 heb ik dan ook aangegeven OneDrive niet te willen gebruiken en alles lokaal op te slaan (logisch, want Dropbox stond nog niet op die kale laptop).
Daarna heb ik Office 2019 geïnstalleerd.
In Dropbox heb ik vervolgens aangegeven dat ik Dropbox als opslaglocatie wil gebruiken in Microsoft Office.
Terecht is nu OneDrive niet te zien in de Verkenner en ook geen wit of blauw wolkje in de system tray.
Maar in Microsoft Office wordt OneDrive wel aangeboden als opslaglocatie.

Hoe verwijder ik die opslaglocatie?
Ik zocht via Google al naar een oplossing, maar zie overal verwijzingen naar het witte of blauwe wolkje.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Kijk eens of hier wat bij staat.
 
Je hebt toelating gegeven tijden het installeren van Windows om One drive te gebruiken.
Gebruik One Drive en Dropbox waarom verwijderen. Niet doen.
Als je een nieuwe pc aanschaft kan je direct One drive gebruiken. Nuttig.
 
Probeer deze.
...

Dankjewel. Deze artikelen schrijven allemaal over het klikken op het witte en/of blauwe wolkje waarop ik moet klikken. Maar die is niet aanwezig (zie mijn vraag).

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik kan geen OneDrive-pictogrammen zien

Windows

Op een PC, ziet u een witte of blauwe OneDrive cloudpictogram in het systeemvak, uiterst rechts op de taakbalk.

U moet mogelijk op de pijl verborgen pictogrammen weergeven klikken Knop verborgen pictogrammen weergeven. naast het systeemvak, om het OneDrive pictogram te zien.

Windows-taakbalk toont verborgen pictogrammen

Als het pictogram niet wordt weergegeven in het systeemvak, wordtOneDrive mogelijk niet uitgevoerd. Selecteer Start, type OneDrive in het zoekvak en selecteer vervolgens OneDrive in de lijst met zoekresultaten.


Belangrijk: Om ervoor te zorgen dat u de nieuwste functies en fixes krijgt, download en installeert u de meest recente, gratis OneDrive-app.

Ik had teveel naar de titel gekeken: "Gebruiker wil geen OneDrive op laptop"
 
Laatst bewerkt:
In mijn eerste link moet je doorlezen en verder klikken, o.a.staat daar verborgen pictogrammen weergeven enz enz.

Opmerking: mogelijk moet u klikken op de pijl Verborgen pictogrammen weergevenDe knop Verborgen pictogrammen weergeven. naast het systeemvak om het pictogram van de OneDrive te zien . Als het pictogram niet in het systeemvak wordt weergegeven, is OneDrive mogelijk niet actief. Selecteer Start , typ OneDrive in het zoekvak en selecteer vervolgens OneDrive in de zoekresultaten.

Zoals Daniel schreef in zijn opmerking. Hoop dat het je lukt. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Daniel schreef in zijn opmerking. Hoop dat het je lukt. Succes.

Wat bedoel je daar nu mee! De inhoud van post 7 en 8 slaan de plank toch volledig mis. Lees de vraag nog eens goed!
Bij de installatie van Windows 10 heb ik dan ook aangegeven OneDrive niet te willen gebruiken en alles lokaal op te slaan

Daarna heb ik Office 2019 geïnstalleerd.
In Dropbox heb ik vervolgens aangegeven dat ik Dropbox als opslaglocatie wil gebruiken in Microsoft Office.

Terecht is nu OneDrive niet te zien in de Verkenner en ook geen wit of blauw wolkje in de system tray.

En nu komt de kern van de zaak en de vraag:

Maar in Microsoft Office wordt OneDrive wel aangeboden als opslaglocatie.
Hoe verwijder ik die opslaglocatie?

Ik weet het niet en klets daar niet omheen. Wat ik mij wel afvraag is, wat het probleem is als een programma een opslaglocatie laat zien maar deze niet actief is. Of is deze wel actief? Ik zou dan maar één conclusie kunnen bedenken dat dit een truc is van Microsoft opdat je die locatie toch gaat gebruiken en daarmee OneDrive weer activeert.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk wel zo dat Microsoft niet aan trucjes doet.:d
 
met revo un-installeer kun je hier overal vanaf komen, zonder dat er restjes achterblijven.
 
met revo un-installeer kun je hier overal vanaf komen, zonder dat er restjes achterblijven.
@kostenzer
Waar baseer jij dat antwoord op? Staat OneDrive dan als programma in Revo Uninstaller?
De vraag is:
Maar in Microsoft Office wordt OneDrive wel aangeboden als opslaglocatie.
Hoe verwijder ik die opslaglocatie?
 
Revo uninstaller laat alles zien wat geinstalleerd is.
Dat kun je dan selectief verwijderen, inclusief uit register en de achtergebleven files. Dan zie je pas wat uninstallers nog allemaal laten staan.
En ja de opslaglocatie.
Heb je hem nog niet gebruikt, dan is hij er ook nog niet. Die wordt dan bij een eerste keer aangemaakt.
Anders eerst leeg maken.
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je account als dat leeg (gemaakt) is na een bepaalde tijd niet gebruikt te zijn, verwijderd wordt.
Je kunt hem eventueel ook aan een niet bestaand account koppelen...
 
Het punt is dus niet dat One Drive op de pc staat (volgens TS niet geïnstalleerd), maar het probleem is dat office deze standaard als 'vertrouwde opslaglocatie' ziet en dus aanbiedt.
Verwijderen vertrouwde opslaglocaties:

Een vertrouwde locatie verwijderen:

- Klik op Bestand > Opties.

- Klik op Vertrouwenscentrum > Instellingen voor het Vertrouwenscentrum > Vertrouwde locaties.

- Selecteer de locatie die u wilt verwijderen en klik op Verwijderen en klik vervolgens op OK.


Bron:
https://support.office.com/nl-nl/ar...wijzigen-7ee1cdc2-483e-4cbb-bcb3-4e7c67147fb4
 
@kostenzer
Revo uninstaller laat alles zien wat geinstalleerd is.
Mijn vraag is, heb jij gezien/gecontroleerd of OneDrive daar staat.

Verder hoef ik geen uitleg wat Revo Uninstaller doet en uit de rest van jouw antwoord is duidelijk dat je de vraag totaal niet begrijpt of niet gelezen hebt.

Heb je hem nog niet gebruikt, dan is hij er ook nog niet. Die wordt dan bij een eerste keer aangemaakt.
Waar slaat dat nou op? TS geeft toch duidelijk aan:
Maar in Microsoft Office wordt OneDrive wel aangeboden als opslaglocatie.

Ik ben wel eens niet goed wakker maar jij ook niet.

@maestro12
Met dank. Eindelijk eens een antwoord op de vraag.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ja onedrive stond er en is nu mbv revo weg
 
Sorry, ja onedrive stond er en is nu mbv revo weg
Maar in Microsoft Office wordt OneDrive wel aangeboden als opslaglocatie.
Waarom weg doen? OneDrive eet geen brood, en het is gratis, Als je met meerder pc werkt zou je eens beklagen dat je documentje niet in de OneDrive stond.
Gebruik Dropbox als reserve indien je OneDrive vol raakt.

account als dat leeg (gemaakt) is
Zeker geen goeie keuze.

Gebruiker wil geen OneDrive op laptop
Als je er niets inplaatst, zal je het ook niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Zeker geen goeie keuze.

Iedere keuze in deze is, als er over nagedacht is, een goede keuze.

Hoeveel mensen zijn niet aan hun documenten gekomen tijdens de laatste ziggo storing?

Waarom weg doen? OneDrive eet geen brood, en het is gratis,

In de zakenwereld en zeker bij MS is niets "gratis".Je betaalt dan wel niet in centen, maar je data wordt dood geanalyseerd. Dus ik wil niets in de cloud. Dus voor die gebruiker::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan