Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: aantallen in draaitabel

Junior Member
    Vraag is opgelost

aantallen in draaitabel

Beste Allen,

Ik heb een overzicht op basis waarvan ik een draaitabel heb gemaakt. Echter de uitkomsten van de draaitabel geven niet de resultaten die ik zoek. Ik wil in bijvoorbeeld kolom "#2018" van de draaitabel alleen het aantal cellen hebben staan waarbij in kolom G een waarde staat. Ik begrijp dat in de draaitabel alle rijen worden meegenomen omdat er "iets" staat in iedere cel van kolom G (resultaat formule is namelijk ""). Hoe kan ik er voor zorgen dat er in de draaitabel in de cellen D30 en D31 respectievelijk 6 en 2 komt te staan? (Dit probleem is overigens ook van toepassing op de kolommen "#2019" en "totaal 2018-2019".)

Alvast bedankt,
    Jeroen
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Giga Honourable Senior Member
    Een draaitabel over een dataset wat al een draaitabel is werkt niet echt lekker. Met 2 hulpkolommen kan het wel maar je kan beter de originele dataset gebruiken mits deze in tabelvorm is.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Junior Member
    Beste VenA,

Allereerst bedankt voor je reactie en je oplossing. Ik kan er in ieder geval mee vooruit. Maar zoals je zelf al stelt is het beter de originele dataset te gebruiken en daar verlies je me......in je reactie staat "Een draaitabel over een dataset wat al een draaitabel is", maar mijn originele dataset (A1..M27) is toch geen draaitabel?

Alvast bedankt,
    Jeroen

Giga Honourable Senior Member
    Al is het exceltechnisch gezien geen draaitabel toch is het een draaitabel. In een tabel zet je eenduidige gegevens onder elkaar. Vervolgens maak je dan een draaitabel om de gegevens te groeperen. Zie Blad2 te illustratie.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Junior Member
    Beste VenA,

Ik begrijp wat je bedoeld. Dank voor al je hulp en uitleg.

Groet,
    Jeroen

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners