• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uiterlijk pdf's verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Ik werk op verschillende computers/laptops met dezelfde Excel files.
Vaak maak ik (met behulp van 'Opslaan als'--> *.pdf) pdf's van (gedeeltes van) werkbladen.
Zonder de instellingen van het bestand te wijzigen, zijn de pdf's niet gelijk.
Als ik een pdf maak op mijn laptop, dan past een A4 formaat (als op mijn desktop) niet op één pagina. Heel vreemd! En vooral erg vervelend; omdat ik steeds terug moet naar de desktop om een pdf te maken.
De afdrukvoorbeelden zijn ook verschillend op diverse computers; en zijn identiek aan de pdf's die gemaakt worden.

Op beide computers is dezelfde versie van Acrobat Reader geïnstalleerd.

Heeft iemand een idee om het voor elkaar te krijgen om dezelfde pdf's (afdrukvoorbeelden) te krijgen op alle computers?
 
Dat heeft te maken met je printerinstellingen.
Zorg dat die gelijk zijn.
 
reactie op edmoor

Waar moet ik speciaal op letten?
Er zijn veel instellingen mogelijk.
Ik heb weleens geprobeerd om voor twee computers dezelfde pdf-printer als standaard in te stellen, maar dat hielp niet.
 
Er is niets zo moeilijk als exact afdrukken vanuit Excel. Excel is geen Publisher of Word. Zoek een PC en printer combinatie die het grootste aantal pagina's wil maken en stel je document op die PC in zodat het daar goed gaat. Dan heb je een aardige kans dat het op de andere ook lukt. Ik vermoed dat de sleutel ligt bij dingen als de marge instellingen, mogelijk moet je die voldoende ruim definieren zodat het op alle printers "past".
 
Windows herkent de meeste printers automatisch.
Maar heb je de printdriver geïnstalleerd op je laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan