Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 10 van 10

Onderwerp: Beeldfragment knippen of verwijderen uit Windows 8.1 Movie Maker

Member
    Afstand tot server
    ±226 km
    Vraag is niet opgelost

Beeldfragment knippen of verwijderen uit Windows 8.1 Movie Maker

Hello beste medewerkers,

Ik wil een beeldfragment knippen of verwijderen in mijn videofilmpje in Windows Movie Maker (Windows 8.1). Dit lukt me niet. Ik begrijp wil hoe je kunt werken met "startpunt instellen" en "eindpunt instellen". Maar als je in het midden van de videofilm een beeldje wilt verwijderen of knippen, en je stelt daar startpunt instellen op in, dan zijn alle vorige beeldfragmenten verdwenen. Als je in het midden van de videofilm het eindpunt wilt instellen, dan zijn de beeldfragmenten na het eindpunt foetsie. De voorbeelden op het internet zoals het videofilmpje laten spelen en op de toets I drukken, als je bij het beeldfragment komt en daarna terug drukken op de toets O als je op het eindpunt komt zijn fabeltjes en werken niet. Weet iemand of je het beeldfragment dat je wilt knippen of verwijderen alleen kunt selecteren en verwijderen? In de vorige edities was er een tijdlijn voorzien, nu ook foetsie.
    Dus is er een mogelijkheid om een enkel beeldfragment in het midden van de videofilm te knippen of verwijderen, zonder dat de overige beeldfragmenten ook worden verwijderd? Of moet ik terug gaan naar mijn oude Windows experience of Windows Vista?
    Ik ben benieuwd naar het antwoord.
    gilberto

Giga Senior
    Maak 2 beeldfragmenten, een voor het stuk dat je eruit wilt hebben en een erna, sla ze apart op en voeg ze daarna samen tegen elkaar aan in een nieuw project.
    Het blijft een simpel programma, en dit werkt iig. Kan me niet herinneren dat ik de I en O optie ooit gebruikt heb (voor mijn simpel werk..).

Giga Senior Scrapheap's avatar
    Afstand tot server
    ±44 km
    Dat kan veel sneller en eenvoudiger m.b.v. LosslessCut

Member
    Afstand tot server
    ±226 km

Thanks for your replies.

Aan route99
    Ik begrijp er niets van. Er moet één beeldclip worden verwijderd of uitgeknipt en jij spreekt van 2 beeldclips die ik moet opslaan. Waarom 2 beeldclips om één beeldclip te vervangen? Maar wat doe jij precies om één beeldclip uit te knippen of verwijderen zonder dat de overige beeldfragmenten ervoor en erna verdwijnen? Hoe doe je dat?
    Sla ze apart op en voeg ze daarna weer samen in een nieuw project. M.a.w staan er dan in het nieuwe project 2 beeldclips in de plaats van alle beeldclips van de videofilm.
    Kun je A.U.B uitleggen op een heldere manier wat je precies moet doen, in volgorde en hoe om één beeldclip in het midden van de videofilm te knippen of verwijderen, ZONDER dat de overige beeldclips ervoor en erna verdwijnen, al naar gelang je het startpunt en eindpunt instelt?
    Aan Scrapheap
    Dit is meer een local webapp en helaas nog niet frame-accurate: "Note that the cut is currently not precise around the cutpoints, so video before/after the nearest keyframe will be lost." volgens de site.
    Dit is niet echt overtuigend om dit gratis open source progje voor videobewerking te downloaden.
    En dit is nog maar het begin. Want ik wil de muziek behouden van de beeldclip die ik wil verwijderen of knippen.
    Het is een videofilm waarop ik een Russisch traditioneel lied zing, eerst is de muziek met zang opgenomen in Audacity en daarna heb ik met de Hercules Deluxe Glass webcam en met de Windows media player het lied ingezongen terwijl de micro van de Hercules webcam was uitgeschakeld.(playback). De videofilm is dus gemaakt door de Hercules software als mpeg videobestand.
    In Windows 8.1 movie maker wordt de videofilm correct ingeladen en komen alle videoclips met muziekgrafiek op het scherm. Ik wil de videoclip bewerken als volgt: de videoclip verwijderen, een ander videoclip in de plaats zetten terwijl de muziek(gitaarsolo) wordt behouden. Dus de muziek moet ook van de videoclip worden gescheiden en bij de nieuwe vervangende videoclip worden gevoegd.
    Het is een hele boterham om dit tot een goed resultaat te verkrijgen, maar ik wil het proberen met jullie hulp.
    gilberto

Giga Senior Scrapheap's avatar
    Afstand tot server
    ±44 km
    Ik zal in de loop van de dag nog even verder speuren voor je voor een mogelijk bruikbaar programma...
    Dat zal in de middag worden, vanmorgen ben ik tot na 12 uur buitenshuis

Member
    Afstand tot server
    ±226 km

Oké. Bedankt voor de inlichting. Ik heb ondertussen de bewuste videoclip kunnen verwijderen in het midden van de videofilm door gebruik te maken van "Splitsen".Met de markering aan de voorzijde van de videoclip te splitsen en daarna de markering aan de achterzijde te plaatsen en te splitsen. Daarna gewoon de videoclip verwijderen. Ik heb een nieuw beeldfragment geplaats op dezelfde plaats, maar natuurlijk is daar de grafiek van de muziek niet meer samengevoegd. En dit wordt nu een moeilijke opgave om de weggeknipte muziek toe te voegen aan het nieuwe beeldfragment. Ik weet niet hoe je de muziek van het beeldfragment kunt scheiden en daarna aanbrengen op de vervangende videoclip. Misschien dat jullie een oplossing weten om dit te kunnen doen.
    gilberto

In bijlage zie je de videoclip zonder grafiek voor de muziek aangeduid door de rode pijl.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Я СПРОСИЛ У ЯСЕН&#.png‎
Bekeken: 1
Grootte:  633,8 KB  

Member
    Afstand tot server
    ±226 km

Ondertussen de zoektocht verder gezet en weer wat opgeschoten. Het is een werk van clips bijvoegen en ook de muziek aanpassen. Na het verwijderen van de videoclip in het midden van de videofilm heb ik 3 videoclips na de verwijderde videoclip bijgevoegd. Dit om de lengte van de speelduur van de gitaarsolo te kunnen aanpassen op de volgende videoclip met zangpartij. Je kunt de wavevormen onder de beeldfragmenten doen verdwijnen, en daarna door te klikken op de muzieknoot naast de twee pijltjes voor "ongedaan maken" en "opnieuw" de muziek opnieuw toevoegen met een muziekspoor, weliswaar onder een andere vorm dan de wavevormen onder de videoclips. Het komt dus in orde en dit is een pluspunt voor Microsoft Windows.
    grtz,
    gilberto

Member
    Afstand tot server
    ±226 km

Hello mdehelpers,

Ik ben weer op een probleem gestoten. Mijn eerste videofilm in movie maker is gemaakt en gelukt. Maar in deze videofilm heb ik niet moeten knippen. Nu ben ik aan opnieuw met deze videofilm bezig, en ik wil terwijl de gitaarsolo speelt afbeeldingen of foto's plaatsen tot de zang opnieuw begint. Dit lukt me niet tot nu toe. Het feit dat de markeringswijzer stopt in het midden van een videoclip, waar ik dus moet knippen om de zang gepast te laten klinken lukt me niet. Wanneer ik klik op de zwarte lijn van de markeringswijzer verbergen of verdwijnen de foto's .Dat is precies niet wat ik wil. Komt dit omdat movie maker geen foto's kan knippen??? Splitsen is alleen van toepassing TUSSEN twee videoclips. Wanneer je een videoclip hebt gesplitst in het midden van een videoclip, dan springt de markeringslijn daarna weer terug naar de rand als je deze videoclip verplaatst. Dus de videoclip blijft altijd even groot en veranderd niet na het splitsen in het midden van het beeldfragment. Weten jullie hoe ik een videoclip kan knippen met de schaar zonder dat het beeldfragment verdwijnt? Of moet ik een ander videobewerking programma zoals Movavi kopen die meer kan dan Windows Movie Maker?
    grtz,

gilberto

Member
    Afstand tot server
    ±226 km
    Nog een aanvulling.

Ik heb twee delen van de videoclips opgeslagen. Een eerste deel voor de sologitaar en een tweede deel na de sologitaar. Deze twee delen zijn geknipt en afzonderlijk op het klembord geplaatst. En nu komt het? Ik kan het eerste deel dat is opgeslagen onder "Bestand" terug invoegen in het scherm van Movie Maker, maar wanneer ik het tweede deel wil invoegen nadat ik de markeringswijzer op het einde van het eerste deel heb geplaatst,lukt dit niet en wordt het eerste deel videoclips verwijderd en komt het tweede deel videoclips in de plaats. Waar kan ik het klembord vinden zodat ik vandaar de twee delen videoclips kan plakken in het storyboard.
    gilberto

Giga Senior
    Kijk hier eens in voor tips:
    https://cdn1.groevenbeek.nl/uploads/...ie%20Maker.pdf
    manual uni Amsterdam
    https://www.gratiscursus.be/Windows_Live_Movie_Maker/
    https://www.seniorweb.nl/artikel/maa...et-movie-maker
    https://docplayer.nl/17381399-Stappe...vie-maker.html
    https://docplayer.nl/1396664-Handlei...vie-maker.html

Mss staat het er niet rechtstreeks in maar helpen de andere tips je ver genoeg om het af te maken.

Alternatieven voor Moviemaker als het echt niet lukt:
    https://www.consumentenbond.nl/digit...m-express-2017
    https://www.videohelp.com/software/HitFilm
    Heb hem wel eens geprobeerd, leek me wel wat. Alleen maar geprobeerd, had geen doel op dat moment.

Open source/free dus:
    http://www.videosoftdev.com/free-video-editor
    Geen ervaring mee.

Beiden lijken me iig een stuk meer te kunnen dan Movie maker. Google voor handleidingen, doe ik zelf ook als ik er niet uit kom....
    Laatst aangepast door route99 : Vandaag om 08:45

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren