• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule met (unieke) aantallen in combinatie met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Berichten
161
Ik zit nogal te worstelen met overzichten die ik aan het maken ben. Het gaat om een rapportage waarbij ik klanten wil tellen die binnen bepaald datumbereik zitten en daarnaast ook het aantal unieke klanten dat binnen hetzelfde bereik zit.

Het lijkt eenvoudig, maar ik weet niet hoe ik op basis van deze verschillende criteria de formules moet maken, draaitabellen zijn voor het uiteindelijk doel niet bruikbaar. Als iemand me hiermee kan helpen is hij/zij voor altijd mijn grote held! :d

Zie de bijlage hieronder
 

Bijlagen

  • Unieke klanten obv databereik.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 15
Zo voor respectievelijk aantal klanten en aantal unieke klanten per 1-4-2019:
Code:
=AANTALLEN.ALS(B2:B7;"<"&DATUMWAARDE("1-4-2019");C2:C7;">"&DATUMWAARDE("1-4-2019"))

=SOM(--(INTERVAL(ALS(B2:B7<DATUMWAARDE("1-4-2019");ALS(C2:C7>DATUMWAARDE("1-4-2019");VERGELIJKEN(A2:A7;A2:A7;0)));RIJ(2:7)-1)>0))
Let op: deze laatste is een matrixfunctie, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren.
 
Wow, echt wow. Prachtig, en dat bedoel ik serieus.
Mijn werkdag is weer goed, super bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan