• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule die datums uit tekst haalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
637
Ik ben opzoek naar formule die 2 stukjes platte tekst uit een cel haalt en omzet naar datum veld (00-00-0000).

Voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Datum.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 54
Het begint natuurlijk allemaal met consistente invoer in kolom A.
 
Het is inderdaad en aardige puinhoop. Met Power Query is het wel te splitsen maar als er in drie regels al zoveel verschil zit dan zal je nog veel moeten aanpassen verwacht ik.
 

Bijlagen

  • Datum.xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 36
Met een tweetal draken van formules krijg ik het ook nog voor elkaar, maar geen garanties dat dit altijd goed gaat....
 

Bijlagen

  • Datum (AC).xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 40
Thanks ziet er goed. Wat ik me alleen afvroeg hoe het zit met het SUBSTITUEREN als een Engelse Excel is. Werkt dat dan ook goed? Ik kan dit niet testen namelijk.
 
Als je het afvroeg dan weet je het antwoord dus al?

Nb. Alles is te testen.
 
Laatst bewerkt:
Bestand openen in de Engelse Excelversie en de formule wordt automatisch vertaald...

Maar bij een Engelse Excelversie zijn er wel enkele aanpassingen nodig. Ik "vertaal" nu de Engelse datum naar een NL-versie. Dat zal dan andersom moeten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan