open van gedownload e book in reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hoi helper,
Ik ben van plan een E reader aan te schaffen en vroeg me af,

-is het mogelijk is om een gedownload e book, dat niet via een bepaalde app zoals Kindle of Kobo binnen gehaald is, toch te kunnen openen in één van deze apps? Of zijn deze beveilidigd?

Op mijn Ipad kan ik via Dropbox de gedownloade books open in I tunes, maar deze zal niet op een E reader werken.

Groetjes,
Robin
 
Op mijn Ipad kan ik via Dropbox de gedownloade books open in I tunes, maar deze zal niet op een E reader werken.

eBooks van Apple kunt men alleen openen met Apple Boeken app op een Mac en/of Apple iDevice.

eBooks van (bijvoorbeeld) bolcom kunt men wel openen op een eReader.
 
Bepaal eerst wat voor merk e-reader jij wilt kopen. Zelf heb ik een Kobo e-reader. E-books in het bestandsformaat .epub die op mijn pc staan, kan ik met behulp van het programma Calibre overzetten naar mijn Kobo e-reader.
Lees hier meer over hoe je Calibre kunt gebruiken: https://www.seniorweb.nl/artikel/calibre-gebruiken
 
Kindle heeft een eigen bestandsformat dat je alleen met een Kindle eReader of Kindle app kunt bekijken. Dat kan op een iPad ook met de juiste app, maar dus niet op een eReader van een ander merk. Dan zul je het boek moeten converteren. Dat kan wellicht ook met Calibre. Verder kun je met Calibre inderdaad prima je bibliotheek op je eReader beheren; ik gebruik het al jaren.
 
Dank allen. ik ben er uit. Ik ga nu voor de Kobo en zoals jullie aangeven voor het programma Calibre
Gr
Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan