nieuw record toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
hallo,
Stel
Ik geef een naam in
Via een zoekfunctie zie ik de fiche van deze persoon
Ik merk echter dat dit niet de correcte is en wil dus via een knop een nieuw record aanmaken
Maw. de inhoud van het record dat ik al zie moet leeggemaakt en een nieuw record toegevoegd
Hoe doe je dat
heb ik geen record met dezelfde naam dan voeg ik er een toe met het commando: DoCmd.OpenForm "weergave fiche", , , , acFormAdd, acDialog
Maar nu is "weergave fiche" al open en bevat (weliswaar de verkeerde) content

bedankt
JP
 
Ik doe het iets anders, en wellicht voor jou ook een oplossing.
1. Maak een zoekformulier met daarin een aantal verschillende zoekvelden, bijvoorbeeld achternaam, voornaam, adres

Nieuwe kandidaat.png

2. in de lijst zie je vervolgens de gevonden kandidaten als je gaat zoeken. Bij mij is de tabel nogal groot, dus ik laat pas een resultaat zien als er 3 tekens zijn getypt. Hoe meer letters, hoe beter de filtering. Vevolgens kun je een gevonden kandidaat bekijken door in de lijst op een naam te klikken.
Als je zeker weet dat het een nieuwe kandidaat betreft, dan klik je op <Nieuwe persoon toevoegen>. Je krijgt dan een nieuwe personenkaart (bij jou fiche geheten) waarin alvast het ingetypte zoekveld is ingevuld. Dus als de persoon Barker heet, en ik heb dat helemaal ingetypt, dan staat de achternaam alvast ingevuld.

Dat laatste hoeft natuurlijk niet, je kunt altijd met een leeg formulier beginnen.

In je huidige situatie open je de fiche waarschijnlijk gefilterd. Maar ook dan zou je een knop <Nieuw> moeten hebben in de werkbalk, of onderin bij de navigatieknoppen.
 
wat ik nu heb is eigenlijk zowat net hetzelfde, maar stel dat je Janssens Jan ingeeft en je denkt de juiste gevonden te hebben, tot je de fiche helemaal voor jou ziet en je vaststelt dat het toch de juiste niet is...
Wel code steek je DAN onder de "maak nieuwe aan" knop, als de fiche-form eigenlijk al open staat?
JP
 
Ik sluit dan het formulier, kom terug op het zoekformulier en klik dan op de knop <Nieuwe persoon>. Omdat ik op mijn klantformulier verder geen knoppen heb in dit geval (wel als ik het formulier ongefilterd open) en niet wil dat een gebruiker vanuit een bestaande klant naar een nieuw record gaat. Dat moet bij mij altijd vanuit het zoekvenster. Maar jij kunt makkelijk een knop maken die een nieuw record aanmaakt; dat is dan uiteraard ook leeg.
 
OctaFish
Zal je het voorbeeld kunnen posten van het screenshot.
 
Dat moet ik dan een klein beetje verbouwen. Kan ik pas maandag doen, want hij staat op het werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan