Excel adresbestand etiketten afdrukken Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede morgen,

Ik heb een adresbestand in Excel en nu wil ik hiervan etiketten afdrukken in Word, heb een en ander bekeken maar lukt mij niet.
De etiketten zijn gekocht in een winkel en zijn compatible met Avery template L7160. Afmeting etiket 63,5 mm breed en 38,1 mm hoog. Papier formaat A4.

Als ik dit probeer in Word te printen lukt mij dat niet, kom iedere keer te ver naar links, waardoor bijvoorbeeld de eerste twee letters wegvallen.
Verder lukt het mij ook niet om het bestand samen te voegen.

Ik print met een laserprinter HP ENVY 7640.

Het is een bestand met verzonnen namen en adressen (stom van mij de vorige keer, waarvoor excuses).

Met vriendelijke groeten

Math Weijzen (alias weisneus maar schijnbaar toch niet zo weis (wijs).
 

Bijlagen

  • Adres Familie en Vrienden 2019.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 43
  • Het lukt me niet!.PNG
    Het lukt me niet!.PNG
    21,7 KB · Weergaven: 48
Ik heb dit model geloof ik ook wel eens gebruikt, en de afmetingen komen prima overeen met de afmetingen in Word. Dus wat is het probleem precies? Als ik de samenvoeging draai, dan komt er een perfect etikettenvel uit. Enige verschil met jou is uiteraard dat ik jouw printer niet heb. En ik vermoed dat dáár het probleem zit.
Gezien de maat van de etiketten lijkt het mij niet zo moeilijk om het etikettenformaat een beetje aan te passen, en de gebruikte tabel dus wat smaller te maken bijvoorbeeld. Maar ik zou eerst eens naar de printer kijken. Want de meeste laserprinters moeten dit format perfect aankunnen. Die van mij (ook een HP) heeft er geen probleem mee, en op het werk dus ook niet.
 
Gebruik adres 2000 (freeware) makkelijke import csv bestanden en makkelijk in te stellen etiket layout.
 
@gober: dit probleem ligt niet aan de etiket layout; ik denk niet dat een ander pakket daar veel aan gaat helpen. Ook acres 2000 gebruikt dezelfde printerinstellingen :). Ergo: als je het niet in Word kan oplossen, kan het nergens.
 
Goede morgen,

Welk programma is het nu, aCres 200 of Adres 2000. Is dit een veilig programma en waar te koop of waar te downloaden.

Inmiddels ben ik wel al beetje opgeschoten om toch af te drukken in Word, moet nog even oefenen want lukt nog niet altijd.

Groetjes
Math
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan