Nieuwe installatie Windows 10 issues

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Berichten
132
Hallo allemaal

Ik heb wat issues met mijn PC. Nu wil ik Windows 10 opnieuw installeren maar loop tegen een probleem aan.

Als ik mijn station wil selecteren om te installeren krijg ik het volgende:

Code:
Station 0 Partitie 1:Herstel 499 MB
Station 0 Partitie 2:           100 MB
Station 0 Partitie 3:            16 MB MSR gereserveerd
Station 0 Partitie 4:C systeem 118.6 GB

Station 1 Partitie 1:          100 MB Systeem
Station 1 Partitie 2:          128 MB MSR gereserveerd

Als ik dan Station 0 Partitie 4:C systeem 118.6 GB selecteer om een clean install te doen krijg ik de volgende melding te zien:

We kunnen geen nieuwe systeem partitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van setup voor meer informatie.

Zijn er partities die ik kan verwijderen zonder dat het invloed heeft op mijn systeem ? Mijn C systeem is een 250 GB SSD ) dus lijkt me dat ik daar toch gewoon windows opnieuw op kan installeren.Er zitten ook nog een 1TB interne schijf in en 1,5TB extern. Deze heb ik al losgekoppeld dus die kunnen het issue nu niet zijn.

WIe heeft er een oplossing voor me ?

Als vast bedankt

Gr,

Roy
 
Ik zou schijf 0 leeg maken. Ik vermoed dat Win10 nu niet overweg kan met de 4 partities die er zijn en een 5e kan Windows zelf niet aanmaken en de ruimte om dat met andere 3rd parties tools te doen is er niet en nu niet aan te raden (kan altijd nog als dit niet lukt).
Dus eerst opruiming houden op schijf 0 .

Zorg wel voor backups van je data, foto's e.d. op minimaal 2 andere schijven...

De info over schijf 1 lijkt me niet compleet .. ruim een paar honderd MB... bij elkaar?
Code:
Station 1 Partitie 1:          100 MB Systeem
Station 1 Partitie 2:          128 MB MSR gereserveerd
 
Laatst bewerkt:
OK duidelijk.

Ik heb er extra nog niks mee gedaan. Ik dacht namelijk dat de Station 0 partitie 1 mijn usb stick is met mijn windows installatie bestanden.

Maar ik kan dus in principe alles van station 0 verwijderen ?

Dan ga ik dat straks een proberen want ik moet er echt een clean install op zetten want niks loopt meer zoals het moet.

En dan moet ik nog maar een uitvogelen wat Station 1 Partitie 1 en Station 1 Partitie 2 zijn.

Gr,

Roy
 
Zie het eerst duidelijker met MiniTool Partition Wizard. Verander de gewenste partitie in Primaire partitie en Actief in het menu Partition > Modify.

Bij installatie van Windows en het uitvoeren van sommige upgrades zoals Mei 2019 moet je geen externe stations of USB sticks aangesloten hebben en ik heb gelezen bij Microsoft dat ook een interne harde schijf voor de genoemde upgrade geen goed idee is en de update kan dan worden overgeslagen. Misschien is deze informatie achterhaald.
 
Alle informatie is welkom. Als hierdoor mijn PC weer fatsoenlijk gaat werken ben ik er super blij mee. Dank je wel
 
Zijn die partities zonder schijfletter 1 en 2 gemaakt door een programma dat bij de SSD schijf werd geleverd ter beveiliging en backup of iets dergelijks? Partitie 3 (MSR) is een partitie die Windows maakt bij UEFI firmware in plaats van BIOS omdat er dan geen verborgen partities meer mogen zijn. In deze "virtuele partitie" kunnen sommige programma's die dat nodig hebben daar gebruik van maken. Die MSR partitie krijgt u dus weer.

Ik weet niet of de Windows installatie altijd wil dat de partitie leeg moet zijn want dan zou deze eerst geformatteerd (gewist) moeten worden door Setup en dat staat dan bij Geavanceerde opties voor partities.
 
Start met de installatie Windows 10 uefi USB stick op en verwijder eerst alle partities in de geavanceerde schijfopties en laat W10 het zelf indelen.
Wel met de boot menu key na aanzetten intrommelen om dat menu naar voren te halen.
https://www.disk-image.com/faq-bootmenu.htm
Vermoed nu dat je het in Windows wilt doen maar dat gaat niet zomaar, kan wel op deze manieren.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options
Laat de andere harde schijven er af.

Station 1 is raar, zet een screenshot van schijfbeheer hier neer.
 
Helaas kan ik windows niks meer doen das het nadeel.

Wel heb ik inderdaad alle andere schijven losgekoppeld.

Een foto uploaden kan ik helaas niet, krijg iedere x een foutmelding van de site.

Ik heb nu nog de volgende partities staan:

Code:
Naam                                                      Totale grootte                 Beschikbaar                  Type
Station 0 Partitie 1: Herstel                             499.0 MB                        123.0MB                    Herstel type
Niet-toegewezen ruimte van station 0                      116.0 MB                        116.0 MB
Station 0 Partitie 2                                      118.6 GB                        118.5 GB                    Primair

En onderaan staat nog altijd op de Primair schijf Station 0 Partitie 2:

Code:
We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden.
Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie.

Helaas was de Harde schijf (SDD) al geformatteerd toen deze melding kwam

Gr,

Roy
 
Via geavanceerd of zo alles van schijf 0 weggooien?
Vervolgens kun je imho gewoon doorklikken en gaat verder alles door Windows zelf ingedeeld worden.
 
@ Langepier

Ik heb niks meer op de hardeschijf staan. Deze is compleet leeg nu. Moet ik dat hulpprogramma op een USB zetten en en dan daarmee opstarten ??

Gr,

Roy
 
Een installatie USB stick maken met de Media Creation Tool en daarmee opstarten, indien een uefi systeem dan dient de keuze in het bootmenu ook de uefi usb stick te zijn.

Hoe had je de SSD dan leeg gemaakt?
 
Moet ik dat hulpprogramma op een USB zetten en en dan daarmee opstarten ??
Nee, je moet die tool op een andere pc uitvoeren als je daar een stick van min. 4 Gb ( liefst 8 Gb ) op hebt aangesloten ..
Kies tijdens deze uitvoering voor "usb flash-station voor andere pc maken" en volg de aanwijzingen...
Daarna volg je de aanwijzingen van L.P.
 
Bedankt voor alle sugesties. Ik denk dat het nu werkt. Sorry voor mijn late reactie maar ben een tijdje goed ziek geweest (geen Corona). Op dit moment is de voorbereiding bezig voor de installatie dus zal nu wel goed komen.

Thnx allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan