externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

moeras99

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
10
Ik heb een nieuwe desktop gekocht een Hp prodesk, maar die kent mijn externe harde schijf niet, is niet toegankelijk toegang geweigerd,
ik heb op internet gezocht maar wordt daar niet echt wijs van. Ik Gebruik windows 10.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
 
Werkt die schijf wel op andere computers?
 
Even tekst en plaatje geleend van een andere site, voorop gesteld dat de schijf zichtbaar is in verkenner.


De fout "schijf niet toegankelijk toegang geweigerd" herstellen in Windows Verkenner:
geavanceerde-beveilingsinstellingen.png


Klik met de rechtermuisknop op de ontoegankelijke harde schijf en selecteer Eigenschappen. Ga naar het tabblad Beveiliging, klik op Geavanceerd. Hier kan je de toegang tot de schijf wijzigen en toegang geven voor jouw profiel.
 
U bent niet bevoegd om de beveiligingseigenschappen van dit object te kunnen weergeven, zelfs wanneer u bent aangemeld als gebruiker met administratorbevoegdheden.
Klik op wijzigen hierboven als u eigenaar van dit object wilt worden en zo bevoegd kunt worden voor het weergeven van de eigenschappen. Dan klik je op wijzigen en krijgt een schermpje waarvan ik bij god niet weet wat ik in mag of kan invullen.
 
Laatst bewerkt:
Geef eerst eens antwoord op de gestelde vragen. Werkt op een andere pc? Zichtbaar in Verkenner? Maak een screenshot van schijfbeheer en zet die op het forum.
 
hopelijk goede plaatjes

het gaat om de E: schijf D: is ingebouwd
 

Bijlagen

  • IMG_1622.JPG
    IMG_1622.JPG
    105,9 KB · Weergaven: 70
  • IMG_1623.JPG
    IMG_1623.JPG
    89,9 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een kwestie is van machtigingen.
Voeg: Username (PC-naam\Username) toe. Ik heb dat gedaan door: Ga op de schijf staan E: Rechtermuisklik >
> Eigenschappen > Beveiliging > Bewerken > Toevoegen > Geavanceerd > Nu zoeken en dan in de lijst jouw accountnaam selecteren > etc. OK > volledig beheer geven etc. OK > Toepassen > OK. Dan worden de files ingesteld (geduld).
 
Laatst bewerkt:
ik kom niet verder dan beveiliging zie schermprint
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    28,1 KB · Weergaven: 73
Ik vind dat een waardeloos scherm. Ook een paar keer tegengekomen en ik begrijp er niets van. Ik ga dan naar > Deze computer > Klik rechtermuisknop op E > Eigenschappen en dan tabblad Beveiliging > Klik bewerken... > Toevoegen > Geavanceerd > Nu zoeken en kijk of jouw accountnaam daar bij staat en selecteer die. Er staat dan zoiets: Username (PC-naam\Username) volledig beheer geven zie post 10.

Meer weet ik ook niet. Ik ben het altijd al volledig oneens geweest met het idiote gedoe van machtigingen, beheer, take ownership e.d. onzin. Volgens mij is er geen mens op deze wereld te vinden die het volledig snapt. Gebruikers, Groepen, of ingebouwde beveiligings-principals… waar gaat dit over???
 
Laatst bewerkt:
ik kom tot beveiliging en heb dan niet de mogelijkheid van toevoegen enz. Laat maar zitten ik vraag wel aan student aan huis. Ben al dik over de 70 dus snap hier niks van.

In elk geval bedankt.

heb op de opdrachtpromt dit ingevuld maar er gebeurt niks
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Start ff opnieuw op en kijk dan of het werkt....
 
Geweldig!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan