Internet toegang duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden
Ik heb een vraagje over mijn netwerktoegang het duurt nu vrij lang (3 minuten ) voor ik op het net zit Ik gebruik win 10 en heb een SSD schijf die ik gebruik voor het opstarten daar staan alle win toestanden in .
Het is langzaam gegaan Maar nu begin ik daar op te letten . Ik weet wel vroeger was het maar tikken en het stond er op Wat zou ik kunnen contr en ergens instellen ??
Het is een niet gehele zware fout maar het zou toch vlotter moeten kunnen denk ik
e de waele
 
Heeft u WiFi of is het een bekabelde verbinding? Bij WiFi is de 5 GHz band sneller dan de 2,4 GHz. Ook de kanaalkeuze kan een rol spelen wanneer er storing van andere apparaten en zeker Bluetooth of computers in de woonomgeving op het zelfde kanaal is. Kies op de router steeds een kanaal verder dan één.

Computers worden langzamer doordat er steeds meer programma's worden gestart en dat houdt zowel de processor en het geheugen als de bandbreedte voor Internet bezet. Dus het kan zijn dat de browser langzamer wordt opgestart of dat bijvoorbeeld updaters en andere diensten de verbinding eerst nodig hebben en op de achtergrond werkzaam zijn zodat u dat niet kan zien.

Kijk eerst bij Extensies/Add-ons van de Internet browser die u gebruikt want misschien staat daar gewoon een browserhelper waar u niet om heeft gevraagd, zoals een zoekbalk. Draai vervolgens het programma AutoRuns en laat het een lijst opstellen van alles wat er op de computer opstart. U zal met Google en via de forums die daar gevonden worden moeten zoeken naar wat bepaalde programma's zijn maar duidelijk zal blijken welke updaters, driver zoekers en andere programma's die steeds Internetverbinding nodig hebben, er actief zijn. Ook malware, wat de verbinding zou kunnen hebben gekaapt, wordt zo waarschijnlijk gevonden.

Controleer het schijfstation via Eigenschappen bij Verkenner. Er zouden fouten kunnen zijn in het bestandssysteem.

Wat de computer flink bezet kan houden dat is indexering voor snellere zoekacties en virusscans. Bij hinder van indexeringen kan de Windows Search Service uitgeschakeld moeten worden.

Updates heeft geschiedenis, waar u kan controleren of de updates wel lukken. Voor Update moet de computer ook vaak helemaal uitgezet worden en tegenwoordig staat Snel Opstarten meestal ingeschakeld, wat een slaapstand is. De computer dus ook af en toe helemaal uit doen.

Kijk bij Apparaatbeheer of, vooral, de driver van de grafische kaart werkt maar ook die van de netwerkadapter. In de browser zelf kan in het menu bij Geavanceerd de betrokkenheid van het grafische deel bij taken worden ingesteld met Hardwareversnelling gebruiken. Dit kan evengoed wel of niet nodig zijn want soms werkt hardwareversnelling niet goed, dus probeer gerust een andere instelling.

De computers hebben tegenwoordig vaak meerdere processorkernen en wanneer Windows deze niet detecteert dan zal de computer langzamer zijn. Kijkt u dus bij Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en daar het tabblad Prestaties of er, na enkele seconden, evenveel grafieken met activiteit in het venster verschijnen als de processor van u kernen heeft.
 
Probeer dit:
Open het bureaublad, en maak een snelkoppeling, waar je de volgende opdrachtregel in plakt:
cmd /k netsh wlan delete profile name=* i=*
Noem de snelkoppeling iets als "Vergeet alle wifi netwerken"
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Als het goed is verschijnt er geen foutmelding in het CMD-venster. Die kun je dan sluiten.

Alle wifi verbindingen die je (ooit) vastgelegd had worden dan gewist en je raakt (dus) ook de wifi verbinding kwijt.
Verbind opnieuw met wifi netwerk en geef aan dat je automatisch verbinding ermee wilt maken. Geef de juiste toegangssleutel voor dat wifi netwerk in.

NB: Ik ga er hier vanuit dat je NIET een of andere hulpprogramma/utility van de stuurprogramma maker gebruikt maar gewoon de wifi verbindingen maakt en onderhoud "op de Windows manier".
 
Laatst bewerkt:
Iedereen heel veel dank voor jullie meedenken Ik ga het allemaal eens goed bestuderen
Als ik er niet uitkom dan kom ik terug op het forum
eric
 
Hallo forum leden
Ik heb nu diverse dingetjes veranderd en nagezien Ik ben nu zo ver dat hij het soms gelijk goed doet maar soms dan duurt het wel weer lang Het gaat dus op en neer Ik ga het hier even bij laten om te zien op langere termijn wat voor grappen er dan weer te voorschijn komen
Iedereen heel veel dank en tot de volgende vraag
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan