tablet voor beeldbellen voor digibete ouderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Het wordt nu echt noodzaak. voor heel veel digibete ouderen.

Er zijn apps voor ouderen. Maar dat is vooral groter lettertype enzo.
er zijn veel ouderen, zoals mijn vader en moeder, die nu nergens meer heen kunnen. Beeldbellen met hangouts of facetime of whatsapp is veel te moeilijk voor ze. Wat ik nodig heb is een tablet waar naar toe kan worden gebeld en die de ouderen gewoon met een druk op de knop (liefst een echte drukknop) of een swipe kunnen opnemen en dat er dan direct een beeldverbinding is. en een volume knop, zo'n ouderwets draai ding. Meer niet, echt niet. alle andere mogelijkheden leiden af.

Ik kan het niet vinden dat het al bestaat. Wie weet een mogelijkheid? volgens mij is er zeker nu een enorme behoefte aan.

Kunnen we het maken? Voor de duizenden ouderen nu die plots in een gevangenis zitten?
 
heb ik allemaal gezien. maar gaat niet werken. Het moet echt zo makkelijk zijn als telefoon opnemen en neerleggen. Wat het dichts bij komt is KOMP van noisolation punt com. uitverkocht bij bol com. Alleen eenrichtingsverkeer.
 
Je hebt gezocht maar geeft niet aan hoe..
heb ik allemaal gezien
ik heb veel met Amerikanen gewerkt en er zaten er toch af en toe wel personen bij.... "we did this 20 years ago..."...:eek:

Dus dat risico op dubbelwerk ga ik niet doen....ik kan je wel met een paar search strings helpen en zoek contact met de mensen die zulke zaken regelen/bedenken/maken....

https://www.google.nl/search?client=opera&hs=16j&ei=iz12XoKrLsbjsAfd_4PoDQ&q=easy+ipad++video+calling+"elderly+people"&oq=easy+ipad++video+calling+"elderly+people"&gs_l=psy-ab.3...10600.13701..14234...0.3..0.228.680.7j0j1......0....1..gws-wiz.......0i71.lSwvwBlXpmo&ved=0ahUKEwjCnPek-6voAhXGMewKHd3_AN0Q4dUDCAo&uact=5

https://www.google.nl/search?client=opera&hs=y7j&ei=xj12XtrJNNLgkgXizayoCQ&q=easy+ipad+++video+conferencing++"elderly+people"&oq=easy+ipad+++video+conferencing++"elderly+people"&gs_l=psy-ab.3...190636.193695..194508...0.3..0.89.661.10......0....1j2..gws-wiz.......0i71.Vw4QmtFJvrs&ved=0ahUKEwjaxI7B-6voAhVSsKQKHeImC5UQ4dUDCAo&uact=5

de string kun je tuurlijk aanpassen.
Zorg dat de doelgroep er bij staat "elderly+people" .. in het Engels gezocht want dit probleem bestaat al heel lang, zeker in afgelegen gebieden of landen met een minder oudere zorgstaat.... en dan is internationaal zoeker beter...

Ik heb het zelf nooit praktisch bij de hand gehad, maar mogelijk kom je hier iets mee verder, succes!
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan nog andere toestellen,via zorgcentrum aanvragen.
In Belgie, kans dat het gratis is.
 

Bijlagen

  • 9200000110725235.jpg
    9200000110725235.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 36
dank voor het meedenken.
we gaan experimenten met de compaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan