• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Compilatiefout in verborgen module ThisWorkbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

LosArrogantest

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2020
Berichten
7
Hallo,


Ik ben de auteur van een script gebouwd voor het aanmaken en archiveren terugname goederen.

Nu hebben ze bij sommige collega's tijdelijk pc's vervangen met refurbished pc's in afwachting van nieuwe pc's.

Bij de collega's waarbij de pc vervangen is lukt het niet meer om het script te gebruiken.

Reeds bij het opstarten hiervan krijgt men de melding "Compilatiefout in verborgen module ThisWorkbook"

De versie van Excel is 2013 32 bit.
Windows 10 64 bit

Hoe kan ik dit euvel oplossen ?
Heb reeds op het net gezocht maar niets effectief voor mijn geval gevonden...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Error.png
 
Laatst bewerkt:
Zonder bestand of code wordt het natuurlijk erg lastig om te zien waar iets mis gaat. Kun je het bestand zelf wel openen?
 
Zonder bestand of code wordt het natuurlijk erg lastig om te zien waar iets mis gaat. Kun je het bestand zelf wel openen?

Dit is de code in thisworkbook :

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Retour document").Select
Sheets("Retour document").Range("F5:F6").Value = Date
Sheets("Retour document").Range("F4").Value = Application.UserName
Range("Q3:R3:S3").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "Not Ready"

ActiveWorkbook.Save
End Sub
 
Kijk eens op zo'n PC en compileer je VBA project er eens op. Welke regel wordt er blauw? Kijk eens in Extra, Verwijzingen. Staan er aangevinkte verwijzingen bij met de tekst "ONTBREEKT"?
 
Hierdoor:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "Not Ready"
treden ook andere events op die het probleem kunnen zijn.
Waarom plaats je niet gewoon zoals gevraagd je document of een voorbeeld er van?
Tevens is het handig te weten welke versie en editie van Office je zelf gebruikt, niet die van je collega.
 
En je Office versie? En 32 of 64 bit?
 
Hierdoor:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "Not Ready"
treden ook andere events op die het probleem kunnen zijn.
Waarom plaats je niet gewoon zoals gevraagd je document of een voorbeeld er van?
Tevens is het handig te weten welke versie en editie van Office je zelf gebruikt, niet die van je collega.

Iedereen gebruikt dezelfde images d.w.z. office 2013 32 bit
 
Haal dan die DTPicker21_CallbackKeyDown eens achter het blad "Retour document" weg.
En doe ook wat jkpieterse zei in #5.
Daarnaast is meten weten.
Kijk dus ook of je eigen editie van Office wel 32-bit is.
De foutmelding suggereert nl. anders.
 
Laatst bewerkt:
Haal dan die DTPicker21_CallbackKeyDown eens achter het blad "Retour document" weg.
En doe ook wat jkpieterse zei in #5.
Daarnaast is meten weten.
Kijk dus ook of je eigen editie van Office wel 32-bit is.
De foutmelding suggereert nl. anders.

Mijn eigen office is een 32 bit, zoals bij iedereen...

Voor welke reden moet ik die DTPicker21_CallbackKeyDown verwijderen ?
 
Om te proberen die foutmelding weg te krijgen en die Sub toch niks doet.
 
Ik kan niet in de verwijzingen kijken omdat er een wachtwoord op het VBA project zit, maar zeer waarschijnlijk zit daar het probleem.
 
Kijk eens op zo'n PC en compileer je VBA project er eens op. Welke regel wordt er blauw? Kijk eens in Extra, Verwijzingen. Staan er aangevinkte verwijzingen bij met de tekst "ONTBREEKT"?

Bij de collega's stonden er inderdaad verwijzingen.
éénmaal deze uitgevinkt waren de problemen ook van de baan.

Hartelijk dan voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan