• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

loop waarde combobox 2 invullen a.d.h.v. waarde combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

KiWi007

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2020
Berichten
11
Hallo,

Ik ben bezig met het finetunen en optimaliseren van mijn bestand.

Ik heb nu de waarden van combobox 1 in Excel gedefinieerd en ook de waarde van combobox 2. Maar aangezien dit een lange lijst is (>30) die elke keer doorlopen moet worden en voor elke waarde in box 1 maar 1 mogelijkheid is in box 2 zou ik dit graag optimaliseren en vereenvoudigen middels een loop. Dit wil ik graag middels een loop doen omdat deze waarden aanpasbaar zijn en als deze in de Excel sheet aangepast worden moet dit ook automatisch in het formulier aangepast zijn ipv dat ik elke keer de formule moet gaan aanpassen en doorlopen. Ik heb namelijk voor 2 andere comboboxen die aan elkaar gelinkt zijn maar waarvan de waarden altijd hetzelfde blijven de select case functie gebruikt en deze werkt goed.

In kolom A staan de waarden van combobox 1 (ik zal hier een kleine greep uit doen):

A-1000
B-300
B-302
B-722

In kolom C staan de bijbehorende waarden van combobox 2:

A-1000 | 3432
B-300 | 3700
B-302 | 3402
B-722 | 4302

Nu zou ik graag een loop willen waarin ik in combobox 1 bv B-300 invul dat hij in combobox 2 de waarde invult die erbij hoort: B-300 | 3700
Maar ik ben een beginnende VBA gebruiker en dit is mijn eerste bestand waarbij ik VBA gebruik en ik weet dat je een loop kan maken alleen vind ik het lastig te zoeken naar de juiste functies die nodig zijn in de loop :eek: .

Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.
 
Laad alle gegevens in de combobox1 range("a1:c10") en zoek in de Help van Vba naar "listindex".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan