• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM functie werkt niet bij mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Volgens mij moet dit heel simpel zijn maar ik zie niet waarom somfunctie in laatste cel niet werkt. Volgens mij zijn er geen lege cellen en alles staat op financieel. Snapt iemand hoe dit zit?

Bekijk bijlage BTW Excel.xlsx
 
Het zijn allemaal getallen, opgeslagen als tekst. Selecteer alle cellen tot de somfunctie en ga naar boven om bij het informatie blokje alle cellen tegelijk om te zetten van tekst naar getal(converteren naar getal)
 
Het zijn allemaal getallen, opgeslagen als tekst. Selecteer alle cellen tot de somfunctie en ga naar boven om bij het informatie blokje alle cellen tegelijk om te zetten van tekst naar getal(converteren naar getal)
Bij mij staan ze allemaal op 'financieel'. En als ik dat omzet naar getal krijg ik nog steeds geen resultaat. Wat bedoel je dan met het informatieblokje?
 
Er staat een groen hoekje in de cellen. Ook zie je een geel blokje verschijnen naast de cel waarop je staat. Daar kun je coverteren naar getal.
 
Zie plaatje.
maysun.jpg

En als je niet wilt/kunt converteren is dit een mogelijke optie:
Code:
=SOMPRODUCT((A2:A108)*1)
 
of gebruik deze vba
 

Bijlagen

  • BTW Excel (1).xlsm
    19,8 KB · Weergaven: 34
Zie plaatje.
Bekijk bijlage 351429

En als je niet wilt/kunt converteren is dit een mogelijke optie:
Code:
=SOMPRODUCT((A2:A108)*1)

Ik krijg dus vreemd genoeg die foutmelding niet te zien en als ik rechtermuisknop doe op een of meer van de cellen, dus ook geen optie om te converteren. Als ik in het formulelint kies voor 'Foutcontrole' zegt hij vervolgens 'Foutcontrole voltooid' en ook dan krijg ik die melding niet. En als ik de alternatieve formule onderin zet, dan krijg ik de melding #WAARDE!
 
het is niet zo vreemd dat je dat niet ziet, kan nl uitgeschakeld worden. heb je de oplossing uit #7 geprobeerd?
 
De formule van @AlexCel gewoon kopiëren en plakken (werkt honderd procent in je voorbeeldbestand).

alternatief:
Code:
=SOMPRODUCT(--A2:A108)
 
maak A107 en A108 leeg, die verknoeien de boel.
Dan doet de formule in A109 het netjes.
 
Wat uitstekend werkt is:
Ga op de cel staan en druk sneltoets F2 en daarna Enter.
 
Zeker een Mac?
 
Tja... helpt dit dan?
Code:
=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(--A2:A108;0))
 
Tja... helpt dit dan?
Code:
=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(--A2:A108;0))

Dan krijg ik de melding in de printscreen. test2.jpg

En het is gewoon een Windows 10.

Is het niet gewoon een of andere hele vreemde optie die niet of juist wel staat aangevinkt ergens? Het is toch gek dat ik tekst niet kan veranderen naar getallen of financieel?
 
Werkt jouw PC met een . (punt) als scheidingsteken of een , (komma)?
Tik je een getal in als 10.25 of als 10,25 normaalgesproken?

Greetz/Excelbat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan