• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM functie werkt niet bij mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
PC met een (punt) als scheidingsteken of een (komma) zou in formule in #19 niet uit moeten maken... Uitkomst zou dan 0 moeten zijn.

Wat staat er in dat groene driehoekje in het filmpje in post #16?
 
#21 niet mee eens. Tik maar in het bestand (als jouw scheidingsteken een komma is) een getal met een punt in, dan krijg je een foutmelding.

Greetz/Excelbat
 
Ben ik enkel nog benieuwd welke versie je gebruikt van Excel, zodat anderen het kunnen testen.
Zelfs in Google Spreadsheet werkt de functie nog
 
@Excelbat
Merk op dat ik refereerde naar deze formule uit mijn post #18:
Code:
=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(--A2:A108;0))
Bij verkeerd format t.o.v. instelling krijg je hier 0 uit. Zonder de ALS.FOUT maakt het uiteraard WEL uit of er een punt of komma staat.
 
Laatst bewerkt:
Of toch een telling.

Matrix:
Code:
=SOM(--SUBSTITUEREN(ALS.FOUT(A2:A108;0);".";","))
 
Werkt jouw PC met een . (punt) als scheidingsteken of een , (komma)?
Tik je een getal in als 10.25 of als 10,25 normaalgesproken?

Greetz/Excelbat

Met een punt. Als ik het met een komma doe, herkent hij het niet als getal.
 
Ben ik enkel nog benieuwd welke versie je gebruikt van Excel, zodat anderen het kunnen testen.
Zelfs in Google Spreadsheet werkt de functie nog

Versie 2002 (build 12527.21104 klik- en klaar)
 
PC met een (punt) als scheidingsteken of een (komma) zou in formule in #19 niet uit moeten maken... Uitkomst zou dan 0 moeten zijn.

Wat staat er in dat groene driehoekje in het filmpje in post #16?

'Fout in waarde'
 
Welk scheidingsteken gebruik jij normaal in formules?
 
Een eenvoudige manier om tekstgetallen te converteren is door er overal nul bij op te tellen: selecteer een lege cel, kopieer met ctrl-c, selecteer heel kolom A, plak speciaal met alt-ctrl-v, kies de opties Waarden en Optellen, daarna OK.
Als je dit in je originele bestand doet krijg je nu een melding doordat er een array formule in zit (A107). Dus voordat je de getallen converteert: dubbelklik in A107 en enter.
 
Een eenvoudige manier om tekstgetallen te converteren is door er overal nul bij op te tellen: selecteer een lege cel, kopieer met ctrl-c, selecteer heel kolom A, plak speciaal met alt-ctrl-v, kies de opties Waarden en Optellen, daarna OK.
Als je dit in je originele bestand doet krijg je nu een melding doordat er een array formule in zit (A107). Dus voordat je de getallen converteert: dubbelklik in A107 en enter.

Ik krijg dan de melding: 'U kunt geen deel van een matrix wijzigen'.
 
Ik bedoel:

Gebruik je het met een puntkomma?
Code:
=ALS(A1=0[COLOR=#ff0000][SIZE=4];[SIZE=2][/SIZE][/SIZE][/COLOR][SIZE=4][SIZE=2]0[COLOR=#ff0000][SIZE=4];[/SIZE][/COLOR]A1)
Of met een komma?
Code:
=ALS(A1=0[SIZE=4][COLOR=#ff0000],[/COLOR][/SIZE]0[SIZE=4][COLOR=#ff0000],[/COLOR][/SIZE]A1)
[/SIZE][/SIZE]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan