Range kopiëren uit ander bestand en 'hier' plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Goedenavond allemaal,

Ik heb hieronder een vba-code geplakt waarmee ik een range kan kopiëren uit het tabblad "hoeveelheden", en deze kan plakken in hetzelfde bestand in tabblad "cloud"

Echter is er alleen 1 verschil, het tabblad "hoeveelheden" bevind zich in het bestand e4 Recept benodigdheden generator.xlsm.

Ik heb er geen voorbeeldbestand bijgedaan omdat ik de indruk heb dat dat lang niet altijd hoeft bij vba.

Ik heb wel gezocht op zulke vraagstukken maar die vba-codes zien er dan heel anders uit dan deze, omdat men wil dat het bestand automatisch opent ofzo. Hier zijn beide bestanden geopend, en hoeven er geen andere dingen te gebeuren, alleen kopiëren en plakken.

Is er iemand die voor mij de juiste info op de juiste plek kan zetten (bij nader inzien code gewijzgd)?

Code:
Sub a_01_benodigdheden_kopieren_en_plakken()
Sheets(“hoeveelheden”).Range(“R49:R398”).Copy
With Sheets(“cloud”).Range(“B49:B398”)
      .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues                             'kopieren van de waarden zonder de formules
   End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Code:
workbooks("e4 Recept benodigdheden generator.xlsm").Sheets(“hoeveelheden”).Range(“R49:R398”).Copy
 
Hey Vena, dank voor je hulp, Allereerst heb ik mijn eigen code nog iets gewijzigd, want de opmaak hoeft niet meegekopieerd te worden.

Dus dit is mijn basis:

Code:
Sub a_01_benodigdheden_kopieren_en_plakken()
Sheets("hoeveelheden").Range("R49:R398").Copy
With Sheets("cloud").Range("B49:B398")
      .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues                             'kopieren van de waarden zonder de formules
   End With
End Sub

Met jouw toevoeging, moet het dit zijn neem ik aan:

Code:
Sub a_01_benodigdheden_kopieren_en_plakken()
workbooks("e4 Recept benodigdheden generator.xlsm")Sheets("hoeveelheden").Range("R49:R398").Copy
With Sheets("cloud").Range("B49:B398")
      .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues                             'kopieren van de waarden zonder de formules
   End With
End Sub

Na het uitvoeren van de vba-code geeft'ie aan dat er een fout is en krijg ik dit:

Schermafbeelding 2020-10-31 om 19.55.43.png

Toen hoopte ik dat dit de oplossing zou zijn maar dat is niet zo:

Schermafbeelding 2020-10-31 om 19.56.20.png

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
 
Dat is inderdaad niet wat er staat Vena, nu doet die het, dankjewel voor je hulp.
 
Zonder copy.
Code:
Sheets("cloud").Range("B49:B398") = workbooks("e4 Recept benodigdheden generator.xlsm").Sheets(“hoeveelheden”).Range(“R49:R398”).value
 
Hoi Vena, hoewel ik geen vba-code kan maken zonder voorbeeld kan ik de vba-code die ik nu heb nog wel 'lezen' maar ik zie niet wat hier gebeurt. Kun je me dat uitleggen, mogelijk zie ik dan ook een voordeel. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Ik krijg hem niet werkend, de regel die ik er zojuist in heb geplakt wordt rood wat ik in #3 ook al had. Maar ik ben superblij met de copy/paste. Bedankt.
 
Kijk eens naar de 'aanhalingstekens' in de code van VenA in #6.
Meer dan goed te kunnen lezen (wat je beweert te kunnen) is hier niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp snb, ik ging er van uit dat ik dit stukje code zo kon kopiëren en plakken, maar ik heb nu de juiste aanhalingstekens. Zo doet die het.

Code:
Sub a_01_benodigdheden_kopieren_en_plakken()
Sheets("cloud").Range("B49:B398") = Workbooks("e4 Recept benodigdheden generator.xlsm").Sheets("hoeveelheden").Range("R49:R398").Value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan