geen geluid op Philips tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
617
Heb geen geluid op Philips tv 32pfs 5362 . Als ik wat probeer, dan de melding " geluid uitgeschakeld via menu.
Maar in het tv menu kan ik het niet vinden, alleen smart sound.

Tv is met hdmi aangesloten op een HP desktop met Linux mint.
 
wat heeft de desktop hier mee te maken?
Of lees ik dat het geluid van de normale TV het wel doet maar als je iets van de desktop afspeelt dat het geluid het niet doet?
 
wat heeft de desktop hier mee te maken?
Of lees ik dat het geluid van de normale TV het wel doet maar als je iets van de desktop afspeelt dat het geluid het niet doet?

Ja, dat laatste. Ik startte een filmpje, nergens geluid. Maar heb het al gevonden. In TV menu ver verstopt. (afschuwelijk ) geluid via TV speakers.

DUS NU (slecht) GELUID VIA TV is gelukt, (de TV speakers zijn blikkerig).

2. Eigenlijk nieuw onderwerp Bluetooth :
Bluetooth verbinding maken met vrij nieuwe Sharp radio , die er naast staat lukt niet. Dat Uit het Desktop menu , van de HP desktop (small form factor).
Als ik die verbinding maak en niet aan kabels kom, dan kan ik (beter) geluid maken via Bluetooth van die radio.

In het Mint menu krijg ik niet gebruikte apparaten niet weg (een stappenteller).
 
Laatst bewerkt:
welk apparaat kan geen verbinding maken met bluetooth van welk apparaat?
Met andere woorden: wees eens duidelijker?
 
Bluetooth

Ik werk met een Bluetooth dongle 18187-03 van trust op de HP desktop in mint, versie onbekend.
Ik Probeer verbinding te maken met een DAB + radio van Sharp.
Daar staat op het schermpje : connected,
maar in het HP lijstje in mint komt de Sharp niet voor.
 
Laatst bewerkt:
vervolg

Het lek is boven,
Een tablet in slaapstand blokkeerde alles. Bluetooth gaat dan blijkbaar door. Die heb ik uitgezet.

HEB nu YouTube geluid van de PC op de radio.
 
Hoe kon je dat zien dat dit optrad of had je een Aha Erlebnis... dit zou het wel eens kunnen zijn en waarom had je dat dan ineens?
Mijn kristallen bol kreeg het niet binnen....
 
Laatst bewerkt:
AHA ERLEBNIS ORIGINAL MIX - ARTISTS Federico Leocata - 2011-03-07 - GENRE Electronica :thumb:
 
Kij.... zoveel extra moeite doen.. nu wordt het wel helemaal spannend hoe het gekomen is....:cool:
 
Kij.... zoveel extra moeite doen.. nu wordt het wel helemaal spannend hoe het gekomen is....:cool:

Het vreemde van Bluetooth is, dat je niet kan zien aan een lampje, waar hij verbinding mee heeft. Dus ik dacht AHA, hier staat een tablet met een zwart scherm, laat ik eens kijken , of BT aanstaat. Die uitgezet en ik had verbinding PC - Radio.

Daarna in VLC player de juiste uitgang geselecteerd: HDMI of BT.
 
wat heeft de desktop hier mee te maken?
Of lees ik dat het geluid van de normale TV het wel doet maar als je iets van de desktop afspeelt dat het geluid het niet doet?

Ik noem het liever een plat scherm, vroeger als TV gebruikt en nu aan de PC gehangen. Heeft tijd ongebruikt in een doos gestaan.
Het geluid deed het niet meer na uitpakken. Een melding : geluid is uitgeschakeld in het menu.
Dat probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan