in query gekozen tabel dynamisch kiezen op jaar toevoeging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Friend,

Als het jaar opgenomen kan worden in ERP pakket en deze gegevens van meerdere bronnen komen, begrijp ik dat niet iedereen zit te wachten om hun programma aan te passen.

Andere insteek voor dit probleem, hoewel het toevoegen van een veld met een jaar eigenlijk beter is, kan dit ook op een andere manier opgelost worden.

Maak een formulier zonder record bron met de velden die u wilt zien.
Maak een tabel waarin de tabelnaam staat met de jaren.

In het formulier maakt u dan een keuzelijst die als recordbron de tabelnaam met de jaren heeft.

Vervolgens maakt u een recordset die als variabel de gekozen tabelnaam van de gekozen naam uit de keuzelijst heeft.
Stel de recordbron van het formulier in op deze recordset.

Gr. Cor
 
..., hoewel het toevoegen van een veld met een jaar eigenlijk beter is,
Mij lijkt het dat er sowieso wel een datumveld in de output zal zitten. En anders kun je, bij het importeren van de exports in de database makkelijk een (extra) datumveld vullen met de importdatum. Dan heb je het jaartal ook gelijk, mocht je daar op willen filteren in een andere query. Ik zie allemaal ingewikkelde oplossingen voor het probleem voorbij komen, terwijl het in essentie zo simpel is op te lossen door met één tabel te werken, en één extra veld (zoals gezegd: importdatum).
 
Beste Cor en allen,

Hartelijk dank voor je reactie!

Ik ben momenteel door ziekte geveld en heb al mijn energie nodig voor mijn herstel.

Laat de vraag even noodgedwongen rusten.

Friend
 
Heel veel sterkte, en we pakken 'm weer op als je beter bent :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan