bureaubladpictogrammen staan weer door elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden
Hoe kan ik mijn bureaublad weer herstellen de pictos staan weer allemaal door elkaar
Dit is misschien al de 6e keer dat ik dit heb
Ik heb hem nu pas opgestart en niets veranderd volgens mij ??
Kan ik het bureaublad ergens blokkeren zodat dit niet meer voorkomt??
e de waele
 
Dat komt waarschijnlijk als je een snelkoppeling ergens tussen de andere plaatst de hele boel gaat schuiven.

DesktopOK is software waarbij je het bureaublad opslaat en dan later kunt herstellen. Achter de naam staat de Program-Info Duits en Engels. Kun je even lezen.
 
Laatst bewerkt:
OK ga ik eerst maar eens lezen dan
Maar er is niet zoiets als herstellen van het bureaublad dus
Bedankt voor uw snelle reactie
e de waele
 
Ik heb hier vroeger ook wel eens last van gehad met Windows 7 of Windows 8.
Het klinkt erg magic, maar het gebeurde vooral als ik mijn monitor aanzette terwijl Windows al open stond. Echt bizar....
Soms was het enkel een pictogrammetje die een positie naar beneden stond, maar soms stond alles door elkaar.

De oorzaak heb ik nooit gevonden, maar het schijnt wel dat je het 'Uitlijnen op raster' uit kan zetten, en dat die bug dan niet meer plaatsvindt.
Nadeel, je kan dan per ongeluk je pictogrammen met je muis op een niet-uitgelijnde plek plaatsen. Met opnieuw uitlijnen op raster aanklikken verhelp je dat weer.
Maar het blijft een mal iets.
 
Muis op het bureaublad en dan kiezen via R-muis voor..... sorteren en dan kun je wel eea doen wat daar staat, bijv op datum of type of.... lees zelf verder...
 
"Blokkeren kan niet en "Maar er is niet zoiets als herstellen van het bureaublad dus".
Ja, dat kan met DesktopOK. Dat staat ook nog eens in de link van Lange Pier omschreven. Mooier kan het niet!
 
Of systeemherstel... :p
 
Allemaal een herhaling van zetten! Je kunt oplossingen aandragen wat je wilt, maar TS moet het zelf wel uitvoeren.
Als je niet veel pictogrammen hebt, dan kun je ook een screenshot maken van het scherm en dan is herstellen vaak een fluitje van een cent. Wat schuiven en je bent weer klaar.
 
Ik heb een screenshot dus dat word schuiven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit verschijnsel al behoorlijk lang en alles geprobeerd en gegoogeld maar niets helpt.

Mijn oplossing nu is om een desktopherstel-programmatje automatisch te laten opstarten met windows en die zet dan alle icoontjes zo als ik ze wil.
Ik gebruik daar Iconrestore (https://iconrestorer.soft112.com/) voor, maar er zijn vele andere softwaretooltjes die dat kunnen.
 
Beide topics maken mogelijke oorzaken duidelijk, er zijn oplossingen, nu de uitvoering nog.;)

@Srpchulp
Er staat voor W7 ook voor W10?
 
Laatst bewerkt:
Lange pier ik heb ze alleen allemaal 13 stuks op de juiste plaats gezet en is nu weer goed bedankt weer voor uw reactie
 
Met 13 is het nog te doen. Ik ben er ook niet trots op maar ik heb er 148! op staan. Alle progs en zitten ook een aantal links bij;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan