overzetten outlookgegevens vanuit dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

LesFiagoux32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2021
Berichten
4
Pas geleden is mijn pc gecrahed. Ben daardoor oa mijn outlookgegevens kwijt.
Gelukkig heb ik een backup gemaakt op een dvd.
Helaas lukt het me niet om die gegevens te importeren vanuit de dvd.
Outlook wat ik gebruikte was 2007. Nu heb ik (voorlopig) 2010.
Bij elke poging tot importeren krijg ik de volgende melding
Outlook gegevensbestanden moeten vanuit outlook worden geopend.
En nu weet ik het niet meer...
Wie kan mij helpen..
Groet
Henk
 
Gokje. Je probeert het bestand rechtstreeks vanaf de DVD in te lezen. Outlook moet kunnen schrijven naar dit bestand en een DVD is alleen lezen. Kopieer het bestand dus eerst naar je harde schijf en importeer dit dan in outlook.
 
Gokje. Je probeert het bestand rechtstreeks vanaf de DVD in te lezen. Outlook moet kunnen schrijven naar dit bestand en een DVD is alleen lezen. Kopieer het bestand dus eerst naar je harde schijf en importeer dit dan in outlook.

Jouw gokje was goed, doch na bestand naar mijn documenten gekopieerd te hebben en ik open bestand daar dan krijg ik toch dezelfde melding. Het lijkt erop dat ik eerst mijn outlook moeten openen en van daaruit het bestand op moet gaan halen. Maar ik heb al alles uitgezocht en weet niet waar ik het moet zoeken. Letterlijk en figuurlijk
 
Dan gok ik opnieuw. Klik eens met de rechtermuisknop op het .pst bestand en kies dan voor "eigenschappen". Staat het vinkje (linksonder) bij "alleen lezen" aangevinkt? Indien ja, zet dit dan uit en probeer het opnieuw.
 
JHet lijkt erop dat ik eerst mijn outlook moeten openen en van daaruit het bestand op moet gaan halen.
Maak dan eerst je account aan in Outlook en dan zo de pst koppelen/importeren:
https://www.internedservices.nl/faq/hoe-kan-ik-een-archiefmap-pst-file-opnieuw-koppelen/
Neem wel de tip van RogerS ter harte dat het "alleen lezen" vinkje uitgezet moet zijn.

Als de koppeling klaar is van het pst bestand, kun je alle mappen en mail daar heen kopiëren waar je wilt.
 
Dan gok ik opnieuw. Klik eens met de rechtermuisknop op het .pst bestand en kies dan voor "eigenschappen". Staat het vinkje (linksonder) bij "alleen lezen" aangevinkt? Indien ja, zet dit dan uit en probeer het opnieuw.

opnieuw goed gegokt. Krijg nu wat gegevens binnen maar geeft ook aan: Dit outlookgegevensbestand wordt in het huidige profiel gebruikt. Heb ook advies van Route99 gevolgd. Komt niet in archiefmap maar in bv sent, etc
 
Waarschijnlijk komt dat omdat de muis op dat moment in de "sent map" stond....
Maar je kunt dan vervolgens alle mail toch naar mappen kopiëren naar een postmapje waar je het heen wilt hebben?
Op afstand os nooit precies te controleren hoe een TS alles uitvoert.

Als de mail al wel in de sent map staat lijkt me de rest makkelijker dan wat er tot nu toe nodig was om zover te komen zo als je nu bent.
Anders kom met gerichte vragen.
 
Waarschijnlijk komt dat omdat de muis op dat moment in de "sent map" stond....
Maar je kunt dan vervolgens alle mail toch naar mappen kopiëren naar een postmapje waar je het heen wilt hebben?
Op afstand os nooit precies te controleren hoe een TS alles uitvoert.

Als de mail al wel in de sent map staat lijkt me de rest makkelijker dan wat er tot nu toe nodig was om zover te komen zo als je nu bent.
Anders kom met gerichte vragen.

Heb op dit moment geen gerichte vraag. Wou jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Blijf zelf nog doorworstelen en als ik gerichte vragen heb meld ik me weer. Veel dank voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan