Kan in Windows 10 geen foto-bestanden meer bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een nodeloos ingewikkeld onderwerp aan het worden en ik kan, teruglezende, niet ontdekken dat bruggeling een UEFI (BIOS systeem) heeft. Een schijf met RAW indeling is ongeformatteerd en dat kan een nog niet in gebruik genomen schijfje zijn maar inderdaad, overzicht ontbreekt en de aangedragen oplossing van proberen te repareren na kopiëren van de hele schijf is misschien niet handig als je niet al weet hoe.

Doe zo lang mogelijk met een harde schijf en voor een SSD is het mooi wanneer deze de meest gebruikte sectoren kan verplaatsen. Zoals Samsung met Magician Ik heb altijd twee van de zelfde harde schijven die ik periodiek kloon zodat ik dan een backup heb die je niet terug hoeft te zetten maar meteen kan aansluiten en als ik dan de schijven verwissel gaan ze, in theorie, dubbel zo lang mee wat bedrijfszekerheid biedt. Voor de meeste statische data heb ik trouwens een tweede SSD in de computer.
 
Een "raw" partitie is gewoon een partitie waar de partitietabbel is van vernaggeld en het is OF een BIOS OF een UEFI, in de laatste kun je een bios emuleren maar het gewoon 2 verschillende dingen.
 
Lange Pier die ervaring heb ik ook.
Heb al een paar raw schijven (met vernaggelde partitietabel ....) de data vanaf kunnen halen met oa Testdisk/Get Data Back en dan is de eigenaar erg blij...
 
Er staat dus inderdaad niet dat er een UEFI systeem is, in wat voor modus dan ook. Schijven met een onleesbare partitietabel worden inderdaad gezien als RAW. Er zouden nogal wat stations en partities zijn op deze PC dus best mogelijk dat dit gewoon de bedoeling is.
 
Op deze stormachtige 2e paasdag heb ik windows 10 opnieuw geïnstalleerd, zoals jullie hebben aangegeven.

Installatie ging vrij snel en ik ben nu nog wat apps aan het installeren.

Als alles is geïnstalleerd, zal ik Aomei Backupper Free (ABF) downloaden en meteen een schone image aanmaken.

en ik zal een USB boot stick voor recovery via een van de menus van ABF maken.

Het enige wat vreemd is, dat hij met de volledige naam van mijn vrouw opstart: Lida Bruggeling en niet met mijn voornaam: Frank

In de map gebruikers is er wel een map met de naam Frank.

Kan ik dit in het register wijzigen?
 
Heb je een lokaal of een Microsoft account gebruikt?
Mijn vermoeden is het laatste...

Zorg dat er geen netwerk kabel als je aan het installeren bent dan kom je gemakkelijker door de account fase heen.
Er is een netwerkverbinding actief dan word je meteen een Microsoft account voor de neus gezet.... en ergens op het scherm zijn er nog een paar kleine letters die je naar het lokale account kunnen leidt.. maar dat staat er niet letterlijk...

Zo kun je nog switchen naar lokaal. Vergeet tav accounts een registeraanpassing das spelen met vuur.
https://www.windowscentral.com/how-switch-local-account-microsoft-account-windows-10
Heb het zlef nog nooit gedaan, ben wel een keer vergeten de kabel er uit te trekken, maar begin liever opnieuw.
In principe wil ik altijd volgens de laatste inzichten installeren en niet gaan repareren/ rommelen.
Je weet nl nooit of je daar later een bepaald effect van krijgt die je ook weer liever niet had.
Als je het meteen doet, tis een beetje afhankelijk van je systeem, kost het je minder dan een kwartier extra.

PS: Heb nog ff verder gelezen in de link. de kans is groot dat de naam gelijk blijft.
Ik zou het dan zo doen.
  • Je kunt het wel aanpassen, maar het kost een extra omzetting... een andere user met admin rechten aanmaken
  • Ik maak een admin aan met naam admin.
  • Zorg dat het een lokaal account is
  • Zet dan het "foute" account om in een lokaal account.
  • Verwijder dat lokale account....
  • check in C:\Users of de map met verkeerde account echt weg is. Dat zou moeten, maar check het toch
  • Niet weg terwijl het account 100% weg is? Dan handmatig die map verwijderen...
  • Dan pas een lokaal account aanmaken met naam Frank
  • Check alle rechten gebruiker of administrator
  • Maak een reserve admin account aan ... je weet maar nooit... (beschadiging van de andere)

Er zijn vast andere smaken mogelijk.....
 
Laatst bewerkt:
Nee laat maar, ik heb er geen last van. Ik ga nu niet weer opnieuw installeren.

Ik heb een Microsoft account, dus dat vond ik niet erg.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Groeten,
Frank
 
Als je Microsoft account online gelocked raakt .... en het systeem heeft een internet verbinding... lijkt me dat dat account ook gelockt is. Als je dan geen andere accounts lokaal hebt.... dat heb je mogelijk een probleem om bij je data te komen.
En dit soort s h i t treedt altijd op ongelegen tijden op.

Ik zou dat risico nooit nemen. Je kunt een lokaal account nemen en toch gebruik maken van de service als Dropbox, etc.

Hier lukt het nog om er in te komen.. maar was ff een gedoe... vond ze niet leuk.
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/959397-Lenovo-laptop-inloggen-lukt-niet?highlight
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan