• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klaverjassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Sylvester,

We hebben de nieuwste versie gisteren gedaan (als proef)

Rekening technisch ging het goed behalve zoals ik al gemeld had dat op de laatste regel Nat/Mars ontbreekt.
Verder blijkt in de praktijk dat de vorige versie wat makkelijker werkte en dat heeft eigenlijk maar betrekking op 1 ding.

In de vorige versie was het niet mogelijk om cijfers in te voeren op een wilekeurige regel, dat kan nu wel en dat geeft een probleem.
Het probleem is dat Ton weleens in het verkeerde vakje mikt. en soms niet goed ziet dat de regel erboven nog leeg is.
In de vorige versie stond dat in het blauw direct op de juiste regel.

Hoop dat je het weer kunt regelen.

Groet, Huib
 
hoi Huib, ik heb het onverwacht toch weer druk gehad. als ik tijd heb ga ik er naar kijken. sorry :eek:
 
hallo Huib, als je niet steeds in de score tabel wil klikken gebruik dan steeds de OK knop.
dan springt hij zelf naar de nieuwe regel als de vorige regel is ingevuld.
hij springt altijd eerst naar de WIJ Room . als er geen room is gemaakt , klik dan op OK om naar de score stand te komen.
ik heb hem nog niet helemaal gecontroleerd . :eek: dus stuur graag door als het ergens fout gaat. :D (of als ik iets vergeten ben aan te passen)
 

Bijlagen

  • klaverjas 14.xlsm
    94 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
@Sylv

Kijk eens naar de gebeurtenis Userform_initialize.
Daarin hoort alle code te staan die jij nu in macromodules hebt staan.

Kijk ook eens naar Multipage, zodat je met 1 Userform kunt volstaan.

Het gebruik van 'Call' is al decennnia overbodig in VBA.
 
Hoi Sylvester,

Dankjewel voor alle verbeteringen het werk goed.....
In de bijlage staan nog een aantal puntjes waarvan ik hoop dat het niet teveel arbeid kost.

Screen 1
Hier zie je dat de spelers indeling nog niet goed is. Ton is de schrijver en Huib is dan de eerste deler( eerste van links)
Maar staat niet in het geel.

Screen 2:3

Als het invulveld gevuld is dan krijg je de situatie als op de screen.
Als je op OK drukt krijg je Screen 3 op elke andere knop drukken geeft rare dingen bibberen enz.
Misschien de OK knop blokkeren op dat moment?

Screen 4

Geeft aan dat de punten niet geteld worden van de eerste ronde.

Groetjes Huib
 

Bijlagen

  • Screen-7.docx
    277,4 KB · Weergaven: 19
Hoi Sylvester,

Er is nog een probleempje.
Zie de Prinscreen. Bij het opnieuw openen van het bestand is de telling ook gewijzigd.

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • Screen8.docx
    72,4 KB · Weergaven: 16
snb, goede tip
weet u misschien hoe je via vba tussen de pages in de Multipage kunt wisselen ?
 
Bv.
Code:
dim ctr as control
for each ctr in multipage1.pages(0).controls

De andere page is (1)
 
Harry, ik wil juist de verschillende pages actief kunnen maken (met behulp van vba)
 
Laatst bewerkt:
Code:
Multipage1.value = 1
 
hallo Huib, ik ben een tijdje niet bezig geweest.

je kan toch in de puntloze kaarten een slag maken ? dan heb je geen punten. maar de tegenstander heeft ook geen mars.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Dit hebben we eerder besproken.

Zolang ik kaart is dit nog nooit voorgekomen, Zou dat ooit voorkomen dan krijgt de tegenstander 1 punt toegewezen.
En hebben wij er 161 Dit is een uitzonderings geval en vrijwel niemand wordt bevoordeeld.

Groet, Huib
 
Hallo Sylvester,

Wat jij opgezet hebt voor mijn klaverjasmaatje is geweldig en zeer veel dank daarvoor.
Mijn gevoel zegd dat het nu meer een last word dan dat je er nog plezier aan beleeft.
Natuurlijk kan ik volledig de plank misslaan. Het is moeilijk stemmingen te peilen als alles via de media loopt.
Dat wil ik zelf ook niet. Ik hoop dat je gezond bent en geniet van het leven. Het klaverjas gedoe is daar pinuts bij.

Groet, Huib
 
hallo Huib, hier een nieuwe versie: ik ben weer redelijk vrij :p dus meld vooral als er fouten in zitten (of onhebbelijkheden )
als je 162 invuld, geeft hij mars aan . als je niet alle slagen hebt gemaakt ga er dan nog een keer opstaan en druk op OK .
als je dat nog een keer doet dan staat er weer mars.

ps ik ben benieuwd of deze het beter doet. ivm delen en spelen.
ps2 de namen wijzig je in het spelers pane druk daarvoor op de knop links boven enz enz
 

Bijlagen

  • klaverjas 15.xlsm
    129,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Het ziet er geweldig uit en voor zover ik het heb gecontroleerd werk alles zeer goed.
Probleempje blijft de tafelschikking.

In de bijlage heb ik geprobeert het in schema te zetten.

Groet, Huib
 

Bijlagen

  • Tafelschikking.docx
    65,4 KB · Weergaven: 15
Hallo Sylvester,

We zijn er bijna denk ik.

In de bijlage zie je nog iets over de tafelschikking en een fout melding.
Deze foutmelding komt niet meer terug als ik het programma voor de tweede keer opstart.
Dit is wel vaker voorgekomen als ik hem net gedownload heb en dan open.

Voor de rest helemaal Top!
 

Bijlagen

  • Tafelschikking2.docx
    218,3 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan