• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klaverjassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Sylvester,

Toch nog even....

Inde bijlage is er een keuze tussen doorgaan of niet.
Kies ik voor nee dan blijft de button op 2 staan maar de standen verdwijnen, ook in het jaaroverzicht:rolleyes:

Groet, Huib

Bijlagen

Hallo Sylvester,

Het wordt er niet beter op.

Eerst krijg ik de foutmelding zoals omschreven in de vorige screen.
Daar is niets aan veranderd.

Er is wel een tweede fout bijgekomen en die is repeterend elke keer dat ik het bestand open.

Zie bijlage

Groet, Huib

Bijlagen

Hallo Sylvester,

Nog 1 dingetje en dan is het perfect.

De okerkleur staat nog niet goed.

Deze kleur moet aan het begin van het spel altijd bij de spelerstaan die links van de schrijver zit.

In de huidige situatie staat hij nu bij de speler die rechts van de schrijver zit en dat is fout.

Wat een zeur hé

Groet, Huib

Hallo Sylvester,

Ja loopt nog steeds vast .

Zie ook de bijlage

In de bijlage zie je ook dat er getallen blijven staan die ik wil verwijderen maar lukt niet

Groet, Huib

Bijlagen

hoi Huib,

ik begrijp niet welk getal je wilt verwijderen.

stuur het bestand eens terug zoals het bij jou is.

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester ,

In de printscreen zie je in de gele balk getallen staan en die willen niet weg.
Ik heb je getallen verwijderd met de C toets om te kijken of de eerste deler werkelijk in de oker kleur staat.

In de bijlage het bestand.

Groet, Huib

Bijlagen

die getallen in de gele balk is het resultaat van de ingevulde velden daar boven.
ps, voor de zekerheid , als pietje deelt ( oker kleur ) wie speelt er dan? pietje, rechts van pietje of links van pietje

Goedemorgen,

De situatie is simpel alles draait met de "klok" mee. Dit vanuit de schrijver gezien.
Dus als Pietje geeft (Links van de schrijver) dan is de volgende gever weer degene die links naast hem zit. enz.
Nog anders gezegd. Als Pietje geeft (links naast de schrijver) dan is de volgende gever het maatje van de schrijver.

Groet,

Huib

@hvanw

Is het niet correcter de vraag op 'niet-opgelost' te zetten ?

@sylv

Ik krijg de indruk dat je deze vraag als 'VBA-studie-object' gebruikt.
Stel je (VBA-)suggesties op prijs ?

Sorry snb,

ik snap u vraag niet.
Ik ben wel met u eens dat er misschien een te lange tijd is verstreken vanaf het begin.
Bedoeld u dat? Verder heb ik geen enkele aanwijzing gekregen.
behalve dan dat er mij een vraag is gesteld of mijn probleem is opgelost.
Waarop ik zo ongeveer direct een mail heb gestuurd naar mijn hulp in bange dagen.
Hier zou dan toch moeten blijken dat het niet opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Huib van Weelden

PS Als ik iets gemist heb of onwetend over... Graag advies

snb, ik gebruik bijna elke vraag hier om te leren.
je zegt: Stel je (VBA-)suggesties op prijs ? ik vind nieuwe dingen leren altijd leuk.
waar de code moet staan ed vind ik minder interessant.
bij mij ontstaat iets organisch .
die tip van jouw , over die multipage ,was ik uiteindelijk na wat gepuzzel toch blij mee. :thumb:

ps als jij een eenvoudige manier weet om met vba een page van een multipage te activeren dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Hallo Huib, bij mij werkt het , bij mij werkt het (zonder vastloper na downloaden ik heb een nieuwere versie van excel )
wil je testen of het principe ok is ? deler links om enzo
ps het rode veldje is verwijderd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan