Goedemorgen,
Zoals de titel al zegt, heb problemen met een PDFCreator die ik gebruik, om van een Word Document een PDF document te maken, met gebruikmaking van Windows7 / Excel 2003 / VBA
Heb de gedownloade PDFCreator nu werkende (zie draadje https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/960009-PDF-Creator) maar de foutmelding als ik probeer een PDF document te maken met deze PDFCreator blijft nog staan.
De Foutmelding is: Fout 429 tijdens uitvoering: ActiveX onderdeel kan geen object maken
Deze komt bij de "rode regel) hieronder.
Heeft iemand een idee of ervaring ermee?
Vr. Gr.
Dutch
p.s. nog enige aanvullende info:
Gebruik 2 PC's
Degene die ik vernieuwd hebt PC 7
En PC 8 welke perfect werkt met de "oude" PDFCreator.
Verschil in installatie is dat:
op PC 7 de PDFCreator onder C:\ProgramFiles\PDFCreator staat, is automatisch gebeurd bij install.
en op PC 8 staat deze onder C:\Program Files (x86)\PDFCreator
Weet niet of dit enig verschil maakt voor aansturing object??
Zoals de titel al zegt, heb problemen met een PDFCreator die ik gebruik, om van een Word Document een PDF document te maken, met gebruikmaking van Windows7 / Excel 2003 / VBA
Heb de gedownloade PDFCreator nu werkende (zie draadje https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/960009-PDF-Creator) maar de foutmelding als ik probeer een PDF document te maken met deze PDFCreator blijft nog staan.
De Foutmelding is: Fout 429 tijdens uitvoering: ActiveX onderdeel kan geen object maken
Deze komt bij de "rode regel) hieronder.
Code:
Private Sub OpslaanPDF() ' Reglement/Updating omzetten naar en PDF
Dim objWord, pdfjob As Object, objDoc As Object, TB As Workbook, sPDFName As String, PDFBestand As String, txt As String, strPrinter As String
Set TB = ThisWorkbook
sPDFName = IIf(PDFNaam = "", "GeenNaam", PDFNaam) & ".pdf" ' als PDF Info niet bestaat dan GeenNaam
If VlagPDF = "Update" Then sPDFPath = TB.Sheets("Control").Range("AI49") ' Path waar PDF's opgeslagen wordt vorr de Updates
If VlagPDF = "Reglement" Then sPDFPath = TB.Sheets("Control").Range("AI56") ' Path waar PDF's opgeslagen wordt voor het Reglement
If VlagPDF = "Uitleg" Then sPDFPath = TB.Sheets("Control").Range("AI59") ' Path waar PDF's opgeslagen wordt voor het Reglement
PDFBestand = sPDFPath & sPDFName ' PDFBestand = sPDFPath + sPDFName + extensie (.pdf)
Set objDoc = GetObject(WrdPDFNaam) ' verwijzing naar GetObject zijnde [PDFBestand = sWrdPath + sWrdName + extensie]
Set objWord = objDoc.Application ' haal het doel van Microsoft Word-applicatie object
objWord.Visible = True ' maak de MS Word zichtbaar
[COLOR="#FF0000"]Set pdfjob = CreateObject("PDFCreator.clsPDFCreator")[/COLOR] ' objectverwijzing naar pdfjob
If Dir(PDFBestand) <> "" Then ' als PDF file (PDFBestand) al bestaat
txt = MsgBox("Het bestand: " & PDFBestand & " bestaat al !" & vbCrLf & "Wilt u deze overschrijven ?", vbYesNo, "Check File")
If txt <> vbYes Then objWord.Application.Quit wdDoNotSaveChanges: Exit Sub ' sluit het document en Word af zonder saved changes
End If
With pdfjob
If .cStart("/NoProcessingAtStartup") = False Then ' als pdfjob niet wil starten
MsgBox "Can't initialize PDFCreator.", vbCritical + vbOKOnly, "PrtPDFCreator"
Exit Sub
End If
.cOption("UseAutosave") = 1 ' gebruik AutoSave aan ???
.cOption("UseAutosaveDirectory") = 1 ' gebruik AotoSave Directory aan ???
.cOption("AutosaveDirectory") = sPDFPath ' locatie waar PDF file wordt opgeslagen
.cOption("AutosaveFilename") = sPDFName ' naam waaronder PDF file wordt opgeslagen
.cOption("AutosaveFormat") = 0 ' 0 = PDF
.cClearCache
End With
objWord.ActivePrinter = "PDFCreator"
objDoc.PrintOut ' Print the document to PDF
Do Until pdfjob.cCountOfPrintjobs = 1 ' Wait until the print job has entered the print queue
DoEvents
Loop
pdfjob.cPrinterStop = False
Do Until pdfjob.cCountOfPrintjobs = 0 ' Wait until PDF creator is finished then release the objects
DoEvents
Loop
pdfjob.cClose
Set pdfjob = Nothing
strPrinter = ActiveWorkbook.Worksheets("Control").Range("AI8") & " " & ActiveWorkbook.Worksheets("Control").Range("AM8") ' leest standaard printer in
objWord.ActivePrinter = strPrinter
objWord.Application.Quit wdDoNotSaveChanges ' sluit het WORD document en WORD af zonder saved changes
Set objWord = Nothing
End Sub
Vr. Gr.
Dutch
p.s. nog enige aanvullende info:
Gebruik 2 PC's
Degene die ik vernieuwd hebt PC 7
En PC 8 welke perfect werkt met de "oude" PDFCreator.
Verschil in installatie is dat:
op PC 7 de PDFCreator onder C:\ProgramFiles\PDFCreator staat, is automatisch gebeurd bij install.
en op PC 8 staat deze onder C:\Program Files (x86)\PDFCreator
Weet niet of dit enig verschil maakt voor aansturing object??
Laatst bewerkt: