Externe HDD's niet meer te zien na verse installatie Windows 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemachtig!

Heb er idd 3 van, maar nooit met MyCloud verbonden.

Iets anders dat ik nog niet genoemd had in dit hele onderwerp, is dat ik m'n schijven altijd op de correcte wijze uitwerp.
 
Misschien moet je dit artikel eens lezen met jouw verzameling WD Mybooks etc...
Een gewaarschuwd mens......
Jouw type gaat over de op Tweakers genoemde WD NAS types niet over USB-externe schijven.

Maar afgezien van dit WD-NAS-internet probleem: Het is raadzaam om je backup schijven ook niet allemaal werkend permanent aan de PC te hangen, immers je PC hangt vaak aan het internet en zou je PC besmet raken dan kunnen al je data schijven dat ook zijn.... in geval van ransomware heb je dan wel een giga probleem als al je data daardoor onbereikbaar zijn.
Een gewaarschuwd mens...... geldt hier dus ook...
 
Helemaal waar. Ik heb ook een deel van m'n schijven onbekabeld in de kast liggen. Alleen schijven die ik regelmatig gebruik zijn aangesloten. Ik beschik met mijn WD's ook over MyCloud, kwam het gisteren nog tegen in WD Utilities.

Jaren geleden een keer slachtoffer geworden van ransomware. Dat is echt vreselijk. Gelukkig áltijd alles goed gebackupped, tot aan DVD's en BD's in de Kluizzz.
 
Goed dat je even vermeldt dat je ook zelf slachtoffer was, :thumb: maakt misschien meer indruk bij anderen hier dat je echt een slachtoffer van zoiets kunt worden. Is wellicht dichterbij dan andere vermeldingen elders?

Als je data je echt lief zijn... zorg voor goede backups.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan