Bedrag overnemen uit andere query

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knul, hou eens op met stalken. Als het jou zo stoort, help dan zelf. En stop alsjeblieft met die onzinberichtjes waar niemand op zit te wachten.
 
Hand maar eens in eigen boezem steken? Ik stalk niemand maar merk alleen op. Blijkbaar ontgaat je dat. Maar even goede forumvrienden:) wedden dat er weer een reactie komt ondanks alle drukte.
 
Ik stalk niemand maar merk alleen op. Blijkbaar ontgaat je dat. Maar even goede forumvrienden:)
Helpmij is een forum om mensen die een vraag te stellen te helpen. Jouw opmerkingen zijn volslagen overbodig, nutteloos en dienen alleen jouw eigen ego. Stop er mee. Of zoek een ander slachtoffer. Jij weet niks van mij en mijn situatie, en dat wou ik vooral zo houden.
 
@ Octafish,
ik vind het erg voor de vragenstellers als jij verkeerde technieken aanleert omdat je al 30 jaar geen klachten hebt gehad. Eerlijk gezegd, zoals jij je agressief opstelt durven een hele hoop mensen niet meer te reageren. Maar het blijft een feit dat subqueries een bruikbare techniek zijn, maar alleen als het niet op een betere manier kan. Bij twijfel: bekijk de query execution plan.
 
@OctaFish, Voor een beginner in Access staat de meest eenvoudige oplossing al in #6. Dus jouw opmerkingen in #23 raken kant nog wal. Maar ja druk druk om te ageren tegen andere helpers. Het is en blijft natuurlijk jouw sectie van dit forum.
wedden dat er weer een reactie komt ondanks alle drukte.
Jammer dat ik geen flesje wijn ingezet heb.:)
 
ik vind het erg voor de vragenstellers als jij verkeerde technieken aanleert
Nogmaals: het zijn geen verkeerde technieken. Overigens kan ik jou daar ook van beschuldigen, maar dat doe ik dus niet.
 
Voor een beginner in Access staat de meest eenvoudige oplossing al in #6. Dus jouw opmerkingen in #23 raken kant nog wal.
Nog even afgezien van het feit dat je niet kan tellen (je hebt 3 queries nodig voor jouw oplossing) gaat het ook niet om dat bericht. Het gaat om de onzin die je de laatste berichten loopt uit te braken. Ik vermoed dat de moderator straks wel weer langs komt met het schaartje. Je beticht mij ervan dat ik steeds het laatste woord wil hebben, maar je doet zelf ook wel héél goed je best. STOP MET DIE ONZIN OPMERKINGEN DIE NERGENS TOE LEIDEN.
 
Lezen is en blijft moeilijk. Met de oplossing in #6 gebruik ik slechts 1 Query. Schrijven met hoofdletters komt op fora over als schreeuwen. Verder schrijf ik geen onzin en zou het passend zijn dat je eens wat meer respect voor andere helpers toont.
 
Lezen is en blijft moeilijk. Met de oplossing in #6 gebruik ik slechts 1 query
Je maakt één query waarvoor je twee andere queries gebruikt. In het Excel forum kunnen ze je vertellen dat 1+2=3 als uitkomst heeft. Met de subquery die ik heb aangedragen heb je daadwerkelijk maar één query nodig. Goed lezen is en blijft inderdaad héél lastig.
 
Als je een formulier met een subformulier toont heb je intern 2 formulieren. Als je een query met een subquery gebruikt heb je op dezelfde wijze ook 2 queries. Het woord subquery geeft dit duidelijk aan: het is een query binnen een query. Intern blijf je dus met 2 queries zitten. Een goed begrip van hoe de dingen echt werken kan ook lastig zijn :) .
 
Het artikeltje is zeker nuttig, maar de opmerking dat je dan alsnog twee queries hebt is natuurlijk onzin. Je slaat bij een formulier+subformulier twee aparte formulieren op. Een query met een subquery is echter fysiek in de db maar één query. Een query met drie gekoppelde tabellen (of queries) levert toch ook maar één query op?
 
Yep, je hebt het: een query met koppelingen wordt intern in Access 1 beweging uitgevoerd als 1 instructie, een query met een subquery wordt in 2 keer uitgevoerd: eerst de subquery, en dan met dat resultaat de hoofdquery. Dus dat zijn intern 2 queries, alhoewel er in de Access interface maar 1 getoond wordt.
 
Het zal voor jullie wel heel eenvoudig zijn maar met mijn beperkte kennis hierin weet ik niet waar ik het moet zoeken.
Excuses voor het wat latere antwoord; door al het geneuzel (zeg maar vanaf bericht #9 werd er van alles gepost wat niets met de vraag van doen had. Ben daar zelf vrees ik ook schuldig aan geweest :eek:. Maar bij deze de query zoals ik hem werkend heb in de eerste versie, en die het nu ook doet in de jouwe. Merk op dat de functie Nz wel degelijk een rol speelt in het resultaat :).
 

Bijlagen

  • Bedrag overnemen 2.zip
    18,8 KB · Weergaven: 12
OctaFish,

Dit is weer zo'n duidelijke OctaMis antwoordt.

Vanaf #9 heeft het niets met de vraag te maken.
30 jaar geleden zeker niet, al wil ik dat nog tussen haakjes zetten. Tijd voor opfrissing, maar nee het was 30 jaar geleden zo, dus nu nog ook.

Moeilijk om te zeggen dat andere helpers gelijk hebben, neem eens wat meer aan van een jongere generatie dan krijg je wat minder tegengas en stop eens met overal je stempel op te zetten.

Gr. Cor
 
Vanaf #9 heeft het niets met de vraag te maken. 30 jaar geleden zeker niet
Wellicht een stukje leeftijd dat je ineens mijn opmerkingen gaat herhalen Cor? En wat heeft die 30 jaar er mee te maken? Bovendien (heb jij nu óók al problemen met lezen?) heb ik nergens gezegd dat de andere antwoorden fout waren. De databasetechnieken zijn trouwens in de laatste 30 jaar (wat queries aangaat) nauwelijks veranderd. Subqueries en Joins bestonden toen namelijk óók al. En werden ook toen al stevig gebruikt. Gelijk hebben of niet heeft ook helemaal niets met leeftijd te maken. Hooguit met kennis.

Wat is dat overigens toch met ‘helpers’ die te pas en te onpas vinden dat ze nutteloze (zeker voor TS) berichten in een vraag moeten gooien waar niemand op zit te wachten? Stuur me dan een PM als je mij zo nodig wat wilt vertellen… Val de gemeenschap er niet mee lastig.
 
Even een rechtzetting: de SQL technieken zijn, voor elk type database, de laatste 30 jaar spectaculair veranderd en uitgebreid. Als je dit niet weet: tijd voor een nieuwe cursus zou ik zeggen.
 
Heren,

Ik heb inmiddels beide manieren werkend gekregen in mijn database, ik waardeer het zeker en wil jullie hartelijk bedanken voor jullie inbreng.:thumb:
Naar aanleiding van jullie discussie heb ik toch nog een klein vraagje;
Behalve van wat extra programmeerwerk, heeft het gebruik van Nz dan nog nadelen, ook al zou het niet nodig zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan