• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze in cel met gegevens validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Workmate

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2017
Berichten
14
Goede avond

Ik weet niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen maar ik ga het proberen. Ik zou graag middels een keuzelijst in een cel (volgens mij gegevens validatie) dat er dan in een reeks cellen in de zelfde rij bepaalde informatie tonen waar ook enkel simpele formules als bijvoorbeeld = L16*M16.

voorbeeld in in Cel E16 is een keuze lijst met werkuren, reis uren, kilometers (vergoeding) en overige.
voor de werkuren worden de volgende cellen gebruikt : cel H 16 komt de begin tijd I 16 de eindtijd J16 = I16-H16 (totaal aantal uren) K 16 de tijd voor pauze L16 =J16-K16 M16 de prijs N16 de formule =M16*J16.
voor de reisuren worden de volgende cellen gebruikt : cel J 16 word het aantal uren in gevuld en in cel M16 de prijs en in N16 de formule =M16*J16.
voor de km vergoeding als die keuze word gemaakt worden de volgende cellen gebruikt : in cel J 16 word het aantal km in gevuld en in cel M16 de prijs en in N16 de formule =M16*J16.

ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel en de vraag is kan dit en hoe zou ik dit kunnen doen ?

in afwachting van uw reactie bvd dank

Jhon
 
dit is het voorbeeld
 

Bijlagen

  • Voorbeeld workmate V1.0.xlsx
    11 KB · Weergaven: 10
Zo beter?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld workmate V1.0.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 25
Hallo venA

ten eerste bedankt voor je reactie en het verbeteren van de formules voor de berekening. ik heb het waarschijnlijk niet goed helder gemaakt wat ik bedoel.
Wat ik zou willen dat als ik in Cel A2 de keuze maak reis km dat dan de cellen D2 t/m J2 de cel inhoud weergeven om reis km te berekenen, wordt de keuze gemaakt in Cel A2 voor Uren dat dan in de cellen D2 t/m J2 de cel inhoud weergeven om uren te berekenen. Anders gezegd als in Cel A2 een keuze wordt gemaakt dat D2 t/m J2 draaien naar de berekening die voor de keuze staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan