• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit database op ander werkblad weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Berichten
216
Goedemiddag,

Ik heb in het tabblad ''data'' gegevens uit een database daar staan nu in dit voorbeeld 47 regels in. Ik wil graag in het tabblad ''€'' onder bijv. het kopje OFFERTENUMMER alle offertenummers weergeven uit het tabblad data. Dus ook als ik bijv. alles vernieuw en er bijv. in tabblad data 100 regels komen dat ik ook 100 offertenummers weergegeven worden onder het kopje OFFERTENUMMER in het tabblad €


ik heb het al geprobeerd met = en dan de betreffende cel maar dan krijg ik een foutmelding.
 

Bijlagen

  • test interactief.xlsx
    32,3 KB · Weergaven: 20
Ik snap de bedoeling niet; als je al zoiets wilt (lijkt een kopie van de bron te zijn), kun je daar makkelijk een draaitabel voor maken die je als tabel opmaakt. Formules lijken mij dan niet zo handig.
 
Ik wil graag die lijst van offertenummers weergegeven hebben in het tabblad € onder offertenummer. Maar normaal is het tabblad data gelinkt aan een database waar steeds nieuwe of wisselende gegevens weergegeven worden en dus ook andere offertenummers. Ik wil dan dat die offertenummers in het tabblad € onder offertenummers mee veranderen
 
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. Ik wil graag dat bepaalde gegevens weergegeven worden in het tabblad ''€'' omdat ik aan de hand van dat tabblad een draaigrafiek maak en dat kan niet rechtstreeks uit de database van het tabblad gegevens omdat de formule in het tabblad ''€'' gedeeltelijk gebaseerd is op gegevens die buiten de tabel staan zoals jullie in het voorbeeld kunnen zien.

En als ik alle gegevens handmatig zou kopiëren dan kan ik niet eventueel tussendoor de database aanpassen en verversen zodat de grafiek dan mee ververst.

Ongeveer zoals ik het nu gedaan heb in het voorbeeld. Ik zou alleen graag willen dat als ik 100 waardes heb de tabel zich uitbreid en als ik er bijv maar 25 heb dat de tabel ook maar 25 lang is. en niet voor de overige lege vakken foutwaardes krijg in de kolom offertenummer
 

Bijlagen

  • test interactief2.xlsx
    59,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan