access in googledrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

ESPRIT

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
32
ik heb het volgende probleem,

ik heb een gesplitste access dbase in de google drive staan,

als ik een aanpassing maak in een update macro dan komt dit niet door bij mij collega als die de update uitvoert op haar laptop.
we hebben beide rechten op de drive.
we werken beide in het zelfde bestand.
als ik in een van de tabellen iets wijzig dan kan zij dat wel zien, maar de wijziging in de macro komt daar niet binnen.

wie weet wat ik nog moet doen om dat voor elkaar te krijgen of wat er fout kan gaan.

we werken met de zelfde access 365, bestands indeling (access 2007 - 2016)

ik hoor graag,
groet Jan
 
Aangezien je het hebt over een gesplitste database, dan heb je bestanden: één met de data en één met de gebruikers interface. De default situatie is dan dat iedereen dezelfde back-end met gegevens gebruikt, maar de front-end met gebruikers interface op je eigen computer staat. Macro's staan in de gebruikers interface, dus is het normaal dat je collega deze niet ziet.
 
aanvulling

misschien heb ik me niet goed uit gedrukt,

we gebruiken beide het de zelfde front deel.
we gaan naar de drive en starten in access op
ik was van mening dat we dan het zelfde zouden zien en gebruiken.

ik heb gisteren een aanpassing gedaan en van morgen toen me collega het zelfde access kon ze de aangepast macro wel uitvoeren.

kan het zijn dat het iets te maken zou hebben met de er nog delen in het geheugen blijft staan ?
als dat een reden zou kunnen zijn is daar een oplossing voor als je access afsluit dat dan ook verdwijnt.

in afwachting

groet Jan
 
Hoi,

een database splitsen heeft slechts nut als de gebruikers elk hun eigen front-end hebben. Maar, hoe jullie werken bepalen jullie zelf.
Waarschijnlijk had je gisteren de aanpassingen nog niet opgeslagen. Gegevens worden automatisch opgeslagen als je naar een volgend/vorig record navigeert, maar objecten die je aanpast moet je zelf opslaan. Als je dat niet doet dan komt er bij het sluiten van het object meestal een waarschuwingsvenster om het aangepaste object alsnog op te slaan. Zolang jij het nog open hebt en niet opgeslagen, kan een andere gebruiker de aanpassing niet zien, al werken ze in hetzelfde bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan