Mappen met mailberichten overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

estut

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Besturingssysteem
MacOS Sonoma 14.16.1
Office versie
Excel for Mac 2019 en Google Sheets voor XLookup gebruik
Hallo! Bij overdracht van secretariswerkzaamheden moeten een tiental mailmappen met honderden berichten vanuit LiveMail2012 (!) worden overgezet naar een Outlook2019 account. Mijn oplossing was om het Outlook2019 account tijdelijk toe te voegen in het LiveMail account. Dat ging goed. De mappen met berichten zijn nu zichtbaar in het 2019 account, maar zijn nog niet zichtbaar in het 2019 account op een ander apparaat. Er wordt om een wachtwoord gevraagd voor verzending. Nu de vraag: is dat het wachtwoord van het oude LiveMail2012 account of het nieuwe Outlook2019 account?
Vast dank voor het meedenken! Grt Eric

Uitproberen? Lijkt mij 50% kans dat je in één keer de goede hebt :).

Dank voor het meedenken. Deze oplossing brengt mij nog niet tot het begrijpen van de logica van de gewenste actie. Ik houd mij nog steeds aanbevolen voor een onderbouwing van de keuze.

Bij verzenden in Outlook2019 moet de SMTP server van de provider ingevuld worden waar het mail adres bij hoort, is die niet aangepast dan krijg je mogelijk dit soort vragen.
Dus:
Om welk mailadres gaat het bijv xxxxx@xs4all.nl, laat de naam weg zet daar ook x of y of 123 neer...
Dus in dat geval zoekt u de SMTP op bij wat je zelf vindt.

Hier in het voorbeeld is het dan:
https://www.xs4all.nl/service/installeren/e-mail/e-mailinstellingen/
Poortnummer en versleuteling uitgaande mailserver SSL/TLS poort 465 of STARTTLS poort 587

Dit is maar een voorbeeld... dus loop het zelf na voor daar .

Dan kan er voor het ontvangen van email een wachtwoord nog steeds nodig zijn, in dit geval dus van xxxxx@xs4all.nl.

Tip: Vaak werkt het alleen als ook voor het ontvangen ook het wachtwoord is ingevuld omdat er ergens staat dat voor de SMTP (het verzenden...) hetzelfde wachtwoord als voor het onvangen gebruikt wordt.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank Route99. Ik ga ermee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan