Ik heb even naar je database gekeken, zoals je gevraagd had in je PM. En het juiste filter in het formulier gezet, zodat hij met de juiste record(s) opent.
Daarnaast heb ik de berekening in de query verbeterd, want daar zat een fout in. Om hem te testen heb ik een record in de tabel aangepast, zodat de tweede resultaatwaarde ook zichtbaar is in de query. Ik stop de db weer bij dit bericht

.
Overigens snap ik niet zoveel van de opzet van je tabel; bijvoorbeeld het nut van het veld [Jaar]. Als het om abonnementen gaat, lijkt mij het jaar van
afsluiten bepalend voor het resultaat in het veld Jaar, dus waarom een extra veld? Lijkt mij nergens voor nodig.
En als het gaat om (door)lopende contracten voor cliënten, dan zou ik de contracten alleen een einddatum geven als het contract is/wordt beëindigd. Een cliënt die in 2023 een contract afsluit, heeft dan dus alleen een begindatum en
geen einddatum. Dat vul je pas in als het contract wordt opgezegd.
In je query kun je dan simpel overzien wie een (lopend) contract hebben/hadden in een willekeurig jaar door één van de drie opties: ofwel als je filtert op 2024 en de cliënt heeft nog steeds een contract, dan is er geen einddatum ingevuld. Optie 2: de cliënt heeft in 2025 opgezegd, en je hebt dus een einddatum ingevuld. Dan is het
jaar van die opzegging groter dan 2024, en zit de cliënt nog steeds in het overzicht van 2024. Heeft de cliënt in 2024 opgezegd, dan zit hij/zij uiteraard ook in het overzicht van 2024. Kan niet misgaan zo

.