Cookies aanmaken en opvragen om taalkeuze website te kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar als je op de testpagina terug bent, op één of andere manier, moet in plaats daarvan naar de pagina in de desbetreffende taal worden gegaan.

Ik ga de cursus nog ééns goed nalezen.

VDAB plant in de toekomst de cursus op te splitsen in twee delen.
 
Op deze manier net cookies werken is alleen om te bekijken hoe document.cookie werkt. In de praktijk is dit niet de manier.

Voor elke taai heb je een mapje, en de bestandsnaam van een bepaalde pagina is bij elke taal hetzelfde.

* edfit. overal is .php gebruikt. Als je .html gebruikt, verander dan bestandsnamen van .php naar .html en overal in de paginacode ook van .php naar .html

Oops er zit een bugje in de JS, kan je 'm vinden?
 

Bijlagen

  • cookie-taal.zip
    7 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de bestanden. Ze geven mij een goed inzicht. Aangezien de cursus JavaScript bijna voltooid was, heb ik hem maar gelaten voor wat hij was.

Ik volg nu de cursus jQuery.:thumb:
 
Ik volg nu de cursus jQuery
Gaat daar wel heel erg snel. Is het een bootcamp waar je dag & nacht met webdesign bezig bent?
 
Ik ben er wel heel veel mee bezig, ja. Het is nooit de bedoeling geweest van VDAB om JavaScript volledig bij te brengen. Er zijn regelmatig aanpassingen.
 
Dit is een misvatting rond JavaScript. De standaardisatie van JS is ES5 (EcmaScript versie 5) die 13 jaar geleden is vastgelegd. Het klopt dat 6 jaar geleden ES6 (versie 6) is uitgebracht met uitbreidingen en een aantal wijzigingen maar ES5 die je gebruikt in jouw code werkt in elke browser.

Noot: In jQuery wordt veel JavaScript gebruikt. jQuery is een JS library, vandaar dat in jQuery dus Javascript wordt gebruikt. In het algemeen: geen jQuery zonder goede JavaScript kennis ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik bedoel aanpassingen in het aanbod van cursussen. JavaScript wordt momenteel gegeven in basisvorm (althans dat is wat men mij bij VDAB vertelt.) Maar ik heb wel de mogelijkheid gehad om een meer volledige cusus af te printen van 280 bladzijden, welke ik heb benut. Deze volledige cursus wordt momenteel nog niet aangeboden door VDAB. Het gaat dus enkel om een basis. De cursus rond jQuery wordt momenteel nieuw aangeboden door VDAB en lijkt mij veel gebruiksvriendelijker.
 
Ja, maar ik bedoel aanpassingen in het aanbod van cursussen. JavaScript wordt momenteel gegeven in basisvorm
Ah, het is de basis van web design, nu snap ik het beter :D
 
Het zijn een aantal losse cursussen, sommige alleen inleidende en sommige meer gevorderd.

VDAB wil op zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk mensen aan het werk zetten.

Uw kritiek hierop is ook de mijne. Omdat dit natuurlijk niet kan concurreren met bv. Een Hogeschool die hier jaren in scholing in aanbiedt.

Staat dan wel tegenover dat het gratis is, voor zover dat woord bestaat.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan