geen geluid koptelefoon uitgang laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
108
Op mijn laptop heb ik geen geluid via de koptelefoon, heb de juiste driver geïnstalleerd, bij de instellingen kom ik niets tegen over de headphone aansluiting is daar niet zichtbaar, ook niet via de instellingen van het configuratiescherm. Ik heb windows 10 er op zitten, de laptop is bijna 10 jaar oud. Wat kan ik doen op het te fixen?
 
Kijk eens bij apparaatbeheer. Zie je daar waarschuwingstekens staan? Wat voor laptop is het? Merk? Model?
Heb je al een andere headphone geprobeerd? Volumeinstellingen al bekeken? Misschien staat er iets op mute?
 
Laatst bewerkt:
Het is een laptop model Asus X75A, mute staat niet aan, geen waarschuwingstekens, misschien moet ik over gaan op windows 8,1 of windows 7, koptelefoontje een inear is goed deze werkt overal op
 
ook een ander oortje geprobeerd, wel verschijnt er een melding er is een stekker aangesloten
 
En de Asus support pagina?
 
Tja, een 3 polige headphone gaat echt niet werken op een 4 polige uitgang.

Lijkt mij stug, zal er aan denken.

Route99: heb die beschrijvingen allemaal nagelopen, lees daarin wel dat ik de laatste geluidsdriver moet gebruiken, maar de laatste driver die ik tegen kom op de Asus suport pagina is die van windows 8. daar boven is er niets. Ik gebruik windows 10. Installatie van het stuurprogramma van windows 8 is goed gegaan, ik zie nu een klein bruin luidspreker symbooltje als ik daar op klik krijg ik een realtek menu, lijkt mij dat het nu allemaal goed moet zijn. Hier staan de laatste drivers voor mijn model Asus X75A https://www.asus.com/nl/supportonly/x75a/helpdesk_download/
 
, ik zie nu een klein bruin luidspreker symbooltje als ik daar op klik krijg ik een realtek menu, lijkt mij dat het nu allemaal goed moet zijn./QUOTE]
Maar doet ie het ook, als het goed is. Daar ging het toch om? Het komt zo verwarrend geschreven binnen.
 
Lijkt mij stug, zal er aan denken.

Route99: heb die beschrijvingen allemaal nagelopen, lees daarin wel dat ik de laatste geluidsdriver moet gebruiken, maar de laatste driver die ik tegen kom op de Asus suport pagina is die van windows 8. daar boven is er niets. Ik gebruik windows 10. Installatie van het stuurprogramma van windows 8 is goed gegaan, ik zie nu een klein bruin luidspreker symbooltje als ik daar op klik krijg ik een realtek menu, lijkt mij dat het nu allemaal goed moet zijn. Hier staan de laatste drivers voor mijn model Asus X75A https://www.asus.com/nl/supportonly/x75a/helpdesk_download/
Een benzine auto op diesel laten werken wil ook niet echt, snap niet echt wat je nu wilt, magie?
 
, ik zie nu een klein bruin luidspreker symbooltje als ik daar op klik krijg ik een realtek menu, lijkt mij dat het nu allemaal goed moet zijn./QUOTE]
Maar doet ie het ook, als het goed is. Daar ging het toch om? Het komt zo verwarrend geschreven binnen.

ik bedoel er mee te zeggen dat het erg veel lijkt dat het stuurprogramma juist is, als ik een verkeerd stuurprogramma installeer krijg ik niet altijd het realtek menu, dus nu even kijken naar de plug van de koptelefoon dat wordt een lastige, ga eerst kijken wat ik thuis nog heb liggen, misschien vind ik ook een spitter. Vind het nog steeds raar heb nog nooit meegemaakt dat een 3 polige plug niet werkte maar zal er naar gaan kijken

Heb 3 polig en 4 polig jack geprobeerd, heb ook windows 8 geïnstalleerd met de juiste driver, ik kan nu deze 2 mogelijkheden uitsluiten. De laptop is van mijn vader geweest die vertelde gisteren dat dit probleem er altijd is geweest, hij gebruikte een usb adapter om toch gebruik te kunnen maken van een koptelefoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan