Wat is extensie jpeg.part?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik heb een aantal docs op mijn bureaublad met de extensie jpeg.part Ik kan ze niet openen (melding: onbekend bestandstype) en kan daardoor ook niet achterhalen wat het is en hoe ik er aan kom. Zo te zien aan het plaatje zouden het tekstdocumenten zijn. Ik gebruik een Thinkpad X250 met Linux Mint en Libre Office.
 
Jpeg is geen textdocument. :p

Part.files zijn vermoedelijk afgebroken downloadbestanden waar je niks mee kan.
 
Typisch omdat ik zelf niets download behalve de updates van Linux en dat gaat automatisch. Heb deze docjes ook nooit eerder gezien en hoe ze dan op mijn bureaublad komen snap ik ook niet. Jpegs zijn inderdaad afbeeldingen maar de icoontjes zijn mini-tekstpagina'tjes. Vreemd.
 
Inmiddels staan er 15 op mijn bureaublad! Als ik downloads krijg volgt na installatie altijd 'uw systeem is bijgewerkt' en alles functioneert naar behoren. En verder installeer ik niets en zeker niet in de periode dat deze bestanden zijn ontstaan. Wat moet ik er mee, deleten?
 
verander de extensie eens in alleen jpeg.

Maar eh, je hebt Linux zeg je. Updates zijn binnen en na de updates stond dat op je bureaublad? Ik heb dat nog nooit gehad!
 
Niet op het bureaublad. Als het icoontje (een schildje) blauw wordt zijn er updates. Ik klik er op en dan verschijnt er een scherm waarop je eerst de downloads en vervolgens de installatie ziet plaatsvinden. Als dat gelukt is volgt de melding 'uw systeem is bijgewerkt'. Dus er is geen sprake van niet of onvolledige downloads of installaties.
 
Waar dan wel? Je bent niet echt duidelijk hoor!
Het schildje, je klikt erop als er updates zijn. Dan klik je op actualiseringen installeren, je wacht en daarna is het klaar en staat er dat je systeem is bijgewerkt. (dus je hoeft zelf niets te downloaden!!!)

Waar komen die stukjes .part dan ??

ps. welke versie Linux Mint heb je eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft bij Linux niets zelf te downloaden. Zodra het schildje blauw wordt zijn er updates beschikbaar en dan klik je er op. Verder gaat het vanzelf. Onder eigenschappen staat: 'Archief (application/x-partial-download)'. Dus dat klopt wel met die informatie. Maar daar staat dat die part docjes in 'downloads' worden geplaatst, maar bij mij worden ze op 'bureaublad' geplaatst. En ik heb geen onvolledige downloads. Bij Linux-updates kun je het downloaden en installeren volgen en dat gaat allemaal goed. Als er een keer iets niet goed gaat (hoogst zelden), blijft het icoontje blauw en krijg je niet de melding dat het systeem is bijgewerkt. Dan doe je het later nog een keer en dan gaat het wel goed. In die info staat dat het plaatsen van die docjes iets van Mozilla Firefox is. Firefox is al jaar en dag mijn browser.
 
Je hoeft bij Linux niets zelf te downloaden.
Dat zeg ik.

Maar daar staat dat die part docjes in 'downloads' worden geplaatst, maar bij mij worden ze op 'bureaublad' geplaatst. En ik heb geen onvolledige downloads.
Je zegt dus net zelf dat je niets download maar de part files (die ik nog nooit gezien heb in alle 18 jaar dat ik met Linux Mint werk) komen wel op je bureaublad, terwijl je ook zei dat e niet op je bureaublad kwamen.

Ik kan er niets van brouwen, doe anders de volgende keer eens een screenshot.
En beantwoord mijn vraag eens over welke Linux Mint (is het wel Mint) we praten.
 
Dan kijk je toch onder de Firefox > Instellingen > Algemeen > Bestanden en Toepassingen.
 
Misverstand: ik heb aangegeven dat ik die part files op mijn bureaublad krijg (terwijl ik dus zelf niets installeer). Volgens FileInfo.com komen part files altijd in je download map. Bij mij dus op het bureaublad. Heb er nu 18 staan. En ik gebruik al minstens 10 jaar Mint en heb ook nog nooit iets met een .part extensie gezien. Momenteel gebruik ik Linux Mint 19.3 Tricia met Cinnamon 4.4.8. Firefox noemt onder instellingen enz. nergens .part files en als zoekwoord is het onbekend.
 
Doe ik. Dank voor de support en een goed 2023!
 
Dank je wel, en voor jou ook een geweldig 2023 met Linux Mint.

(kijk bij de volgende update eens of het weer gebeurd en maak er een screenshot van)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan