Welke PoE switch voor AP + camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn11

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Hi,

Omdat ik twee verschillende apparaten heb gekocht kom ik er niet uit qua compatibiliteit om deze twee aan te sluiten op de juiste PoE switch. Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen ?!

Ik heb aangeschaft:
1x reolink RLC 811a
- deze zou volgens de specs IEEE 802.3 af, 48V active nodig hebben.

2x Unifi AP AC PRO
- deze zou PoE 802.3 af en PoE+ 802.3AF nodig hebben.

Qua protocol kom ik er wel uit, maar met de stroo watt/volt niet.

In principe heb ik aan 4 PoE poorten voldoende icm 4 niet-poe. Dus in totaal 8.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
POE switch

Hoi Glenn11,
Als ik de specs bekijk zou het niet ingewikkeld hoeven zijn. Elk van de 3 apparaten die je voorstelt verbruiken minder dan de ongeveer 15Watt die per poort beschikbaar moet zijn.
Maar ff vanaf het begin.

Er zijn 2 mogelijke oplossingen.

1. De ouderwetse manier, een gewone switch gebruiken, maakt niet uit welke. En voor elk apparaat dat POE nodig heeft een POE injector in de RJ45 kabel.
De website Blackbox.nl laat dat op een (engelstalige!) site met wat uitleg zien: https://www.blackbox.nl/nl-nl/page/...ing-Explained-PoE-Standards-Voltage-and-Types .

Nu er steeds meer POE apparaten op de markt zijn, kun je ook opteren voor een aangepaste switch, dus

2. Een 'gewone' switch met ingebouwde POE voeding - op de daarvoor bestemde poort telkens 1. Eigenlijk een in de switch ingebouwde injector dus. Spaart wat losse apparaten uit.
De eerste link in een google search gaf al de nodige hits; zoek op poe switch, open de eerste de beste site en voila! Ik zie; gezamenlijk vermogen over 4 poorten is 56Watt (dus voldoende, maar (op mijn scherm) een 4poort switch. Daarnaast wel een 8poort switch met 4 POE poorten van totaal 53 Watt. Zou ook voldoende moeten zijn. De prijzen zijn ook gemiddeld. Wil je meer uitgeven dan krijg je meer POE vermogen erbij.

Hopelijk kom je hier wat verder mee.
Succes!

Hoi Glenn11

Volgens mij heb je op het Unifi forum al een reactie gehad door de moderator dwb daar.
Een unifi lite was volgens mij de uitkomst.

Kijk hier maar eens > klik <

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan