DHCP uitzetten op WD Mycloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelschreuders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2023
Waarschijnlijk een domme vraag, maar kan het nergens vinden op internet. Sinds een tijdje problemen met mijn internetverbinding. Hierover contact gehad met de internetprovider en modem nummer 3 is inmiddels onderweg. Aangezien ik een deco systeem heb is dit een modem zonder wifi. Internetprovider gaf aan dat ik een Mycloud in gebruik heb en dat ik DHCP moet uitzetten voor een stabielere verbinding. Gisteren de Mycloud van de stroom en het netwerk gehaald en meteen geen problemen meer. Nu de Mycloud weer aangezet en internet blijft het doen, maar nu wil ik eigenlijk kijken om de DHCP uit te zetten, maar heb geen idee hoe ik in de mycloud kom. Uiteraard kan ik wel bij de bestanden door in te loggen, maar kan niets vinden over DHCP. Ik moet toegeven dat ik ook niet precies weet wat dit doet door het aan of uit te zetten. Het is iets met een IP adres begreep ik.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in de instellingen kom van Mycloud?

In mijn netwerk laat ik printers, NAS en andere apparaten waarvoor het liefst een vast IP adres gewenst is op DHCP staan. Dit om te voorkomen dat het apparaat op andere IP ranges niet meer werkt. In de router koppel ik het MAC adres van het betreffende apparaat aan een IP adres (dit doe je in het DHCP scherm van de router). Als je het apparaat (bijv. NAS) uitzet en daarna weer aanzet zal de router het ingestelde IP adres aanbieden.

Instellingen in WD MyCloud laten zoals ze zijn. Inloggen in de router en daar een MAC/IP invullen.

Laatst bewerkt:
ziggo gebruiker ??

zie plaatjes:
eerste plaatje met een tandwiel...daar op klikken en dan naar 2e plaatje en bij de rode pijl kijken.
daar dhcp uitzetten.

Bijlagen

• wdcloud.jpg
    wdcloud.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 21
  • wdcloud02.jpg
    wdcloud02.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Yep. Zijn er providers die routers aanbieden waarin dit niet in de user interface zit?

In routers zonder modem zit het altijd.

Puppie ik kan de bijlage niet openen. Kun je die op een andere manier plaatsen of doe ik iets fout?

ziggo gebruiker ??

zie plaatjes:
eerste plaatje met een tandwiel...daar op klikken en dan naar 2e plaatje en bij de rode pijl kijken.
daar dhcp uitzetten.

Plaatjes op iPad wel te zien. Mijn scherm ziet er net iets anders uit. Ik kan klikken op apparaat beheren, maar dan kom ik bij het gebruikers profiel een kan alleen aangeven lokale netwerk aan of uit. Geen dhcp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan