Achtergrondkleur gekopieerde tekst wegkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Hoe krijg ik de tekst in de bijlage als gewoon Calibri hoofdtekst zonder die gekke omlijning en blauwe achtergrond?
 

Bijlagen

  • Kleur wegkrijgen.docx
    13,2 KB · Weergaven: 25
Selecteer de hele tekst, dan met rechtermuis er in klikken en kiezen voor "stylen" en kies een andere stijl (even uitproberen welke stijl het gewenste resultaat geeft).
 
Of de tekst selecteren->kopieren->plakken speciaal->niet opgemaakte tekst
Dat is vooral handig als je de tekst uit een ander document haalt
 
Nóg veel handiger: <Ctrl>+<a>, <Ctrl>+<spatiebalk>, <Ctrl>+<q>om alle achteraf toegevoegde opmaak uit de tekst en de alinea’s te wissen. Dan ziet het er al een stuk beter uit.
 
@OctaFish, volgens mij werkt dat niet in LibreOffice (de manier van plakken speciaal werkt, denk ik, in alle office pakketten, correct me if i am wrong)
 
volgens mij werkt dat niet in LibreOffice
Wie heeft het hier over LibreOffice? Dat heeft volgens mij een eigen subforum; dit is een Word vraag, dus dan geef ik een antwoord dat in Word werkt. Andere programma’s interesseren mij ook niet :).
 
En toch is die oplossing er een voor/door mensen die weinig tekstverwerken, want dit is toch echt niet de juiste oplossing. Ik had nog geen tijd gehad om naar jouw document te kijken, dus ik kon niet zien wat er aan de hand was, maar nu weet ik dat dus wel, en dat is, in de lijn van srpchulp: vervang de stijl 'ng-binding' door 'Standaard'. Dan is a) je probleem opgelost en b) hou je de overige opmaak, zoals vet, cursief en onderstreept netjes in je document. De botte bijl methode (die je nu dus tot volle tevredenheid hebt gebruikt) doet dat niet: die vernielt alle opmaak in je document. En doorgaans is dat niet nodig.

Hoe doe je dat vervangen dan? Niet dus zoals srpchulp zei, want dan vervang je alle stijlen door één andere stijl, maar door via <Zoeken en Vervangen> (<Ctrl>+<h>) de stijl ng-binding te vervangen door de stijl Standaard, zoals in het plaatje aangegeven. Die stijlen selecteer je onder de knop Opmaak (rode pijl). Doe je één keer, en dan is je complete document netjes. Botte bijl of Tekstverwerken? Ik zou het wel weten :).

Zoeken en Vervangen.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan