• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost loop in worksheets neemt nogal wat seconden in beslag

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Berichten
76
Om op elk blad op bepaalde header/footer plekken bepaalde data zichtbaar te laten zijn heb ik in een sub dit onderstaande gedefinieerd. Zodra deze sub wordt aangeroepen doet hij precies wat ik wel echter "neemt daar wel de tijd voor". Je ziet dat ik 11 bladen heb geselecteerd (van de 15 aanwezig) en links onderin krijg je steeds knipperend "gereed" en "toegankelijkheid onderzoeken" en dat neemt ongeveer 15 seconden in beslag.

Mijn vraag: kan dat sneller (bijv. minder dan 5 seconden en zo ja, hoe dan?

alvast bedankt voor de moeite!
Anton

Code:
sub

Dim ws As Worksheet
Dim LH As Variant
Dim CH As Variant
Dim RH As Variant
Dim LF As Variant

    LH = Range("N49").Value
    CH = Range("N50").Value
    RH = "door: " & DocProps("last author")
    LF = Range("N52").Value

    For Each ws In Sheets(Array("1a", "2a", "er", "2c", "s1", "1b", "s2", "s3", "s4", "2b", "3a"))
       ws.PageSetup.LeftHeader = LH
       ws.PageSetup.CenterHeader = CH
       ws.PageSetup.RightHeader = RH
       ws.PageSetup.LeftFooter = LF
    Next ws

endsub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet de gegevens gewoon in de eerste of andere rij en stel deze rij in als afdruktitel PAGINA-INDELING.-AFDRUKTITELS
 
thx, alphamax.

AD1957, de bedoeling is dat de headers/footers indentiek zijn op iedere af te drukken pagina. Bereik je dat met jou suggestie ook?
 
Ik vermoed dat 14 van jouw werkbladen overbodig zijn, omdat ze soortgelijke informatie bevatten.
 
Beetje spelen met rijhoogte, en boven/ondermarge.
Vraag me alleen af wat er in Range("N52").Value staat.
Plaats eens een voorbeeld van wat er in de genoemde ranges staat.
 
Gewoon een stukje tekst bijv. de gegeven naam aan het dossier (elk dossier bestaat uit maximaal 11 verschillende tabbladen met ander informatie afhankelijk van de situatie). Maar als je ze print kan de gebruiker makkelijk zien welke van de pagina's bij welk dossier behoren.
 
zonder voorbeeldbestand is zoals een blinde kloppen naar een ei.
 
@emields,
Kloppen zal wel Koppen moeten zijn.:d
Maar je hebt groot gelijk.
 
#5 vreemd vermoeden (???) en glad ijs.
#8 en #9 in N52 staat ="Dossier inzake " &HOOFDLETTERS(E16) &" " &VERVANGEN(E17;1;1;HOOFDLETTERS(LINKS(E17;1))) wat aanwezig is op dat tabblad. Als je de button indrukt wordt de sub geexecuteerd en duurt het dus +/- 15 s. In N49 en N50 ook simpele verwijzingen naar gevulde velden vanuit het werkblad wat in dat opzicht de basis vormt voor de andere bladen. De "sheets" namen staan in de volgorde van de VBE dus daarom die logica hoewel ik niet weet of dat wat uitmaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan