• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkmap delen met anderen (met externe verbindingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DR101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2023
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik vraag mij af hoe ik een werkmap kan delen met andere gebruikers zodat we er samen in kunnen werken.
Voor zover ik op internet kan vinden zijn er twee methoden:
Delen via one drive (en dus werken met office 365)
Delen via de optie: werkmap delen (verouderd)

Ik loop er echter tegenaan dat er in dit bestand een externe verbinding zit met ons ERP systeem.
Office 365 hebben wij niet beschikbaar, we werken momenteel met de versie uit 2019.
De optie werkmap delen (verouderd) werkt alleen als ik de query tabel converteer naar normale bereiken. (dit is wat excel als foutmelding aangeeft).
Als ik de query tabel converteer worden de gegevens niet meer ververst.

Het excel bestand ziet er als volgt uit:
tabblad 1 > tabel die wordt gerefreshed vanuit een query die gekoppeld is aan een sql database (externe verbinding)
tabblad 2 > draaitabel die de gegevens uit de query omzet in een leesbare tabel.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit excel bestand kan delen met mijn collega's en tegelijk de externe verbinding in tact kan houden?

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,
Dennis
 
via teams en dan bestanden....
 
Ik ga proberen of dat werkt.

Maar mijn voorkeur heeft toch wel om het bestand op een gedeelde schijf beschikbaar te stellen voor iedereen. Zijn daar nog mogelijkheden voor?
 
Nee, alleen de oude werkmap delen optie en die raad ik van harte af vanwege slechte betrouwbaarheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan