Outlook retention policy - expired items blijven staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Goeiemorgen

Ik heb een quick step ingesteld in Outlook waarbij een mail naar mapje deleted items wordt verplaatst, en ofwel na 7 dagen ofwel na 30 dagen gewist wordt (twee verschillende quick steps dus).

Dus als ik op een mail heb in inbox, en ik wil die een weekje in deleted items laten staan (of een maand) en dan automatisch laten wissen, dan gaat de mail wel naar de deleted items en ik zie ook dat die na x aantal dagen zal 'expiren'.
Nu heb ik soms mails die blijven staan in deleted items, ook al is de exiry date voorbij.

Hoe kan ik dat best oplossen ? Ik wil afhankelijk van het soort mail zelf bepalen hoe lang die in deleted items kan blijven staan, soms wil ik nog eens iets terug eruit vissen.

alvast bedankt,
Sandy

Ik vind dit een heel onhandig systeem; ik heb meer mensen gekend op mijn werk die hun vuilnisbak (want dat ís je prullenbak) als archief gebruiken. Daar zijn ze niet voor bedoeld. Ik maak mijn prullenbak standaard leeg bij afsluiten van Outlook, want weggegooid is weggegooid. Doe ik niet voor niets! En ik denk, jij ook niet. Als je al twijfels hebt over het wel of niet verwijderen van mailtjes, maak dan tijdelijke mappen aan die je om de zoveel tijd leeg gooit, daar zal je snelle stappenplan ook best voor werken. Dan maak je twee mappen: één voor de 7 dagen mailtjes en één voor de 30 dagen.
Maar 'misbruik' je prullenbak niet langer als archief, want het is geen archief!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan