focus zetten naar een knop in een ander Form

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertJB66

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2022
Berichten
132
Ik heb op twee forms een aantal knoppen staan.
Als ik op een knop druk op form 1 wordt form 2 geladen.
Het zou echter wel zo mooi zijn als dan de corresponderende knop op het tweede knop als ingedrukt weer wordt gegeven.

In beide forms staan de knoppen in een "Option Groep" die in beide Form frmMenu heet.

Bij deze regel gaat het fout uit de onderstaande code:
Code:
Forms!frmTrend!frmMenu!("Tab" & [frmMenu]).SetFocus
:eek:

Code:
Private Sub frmMenu_AfterUpdate() 'Tab focus geven
If [frmMenu] = 6 Then
    Forms!frmTrend!frmMenu!("Tab" & [frmMenu]).SetFocus
    DoCmd.OpenForm "frmTrend", acNormal, "", "", , acNormal
    
Else
    Me("Tab" & [frmMenu]).Requery
    Me("Tab" & [frmMenu]).SetFocus
End If
End Sub
 
Als ik op een knop druk op form 1 wordt form 2 geladen.
Ik heb zó'n s c h i j t hekel aan het woord 'form'; ga naar een Engelstalig forum als je Engels wilt praten :). Ik vermoed dat je het over een Wisselknop hebt? Knoppen fysiek indrukken kan alleen met een Mouse event, dat je dan bij het laden van het formulier zou moeten meegeven. Wat het nut ervan is, hoor ik graag :).
 
Sorry, maar een wisselknop ken ik niet, een 'Mouse event' wel :rolleyes::p:D
 
Hè? Heb jij de vraag gesteld onder een pseudoniem?
 
Goed punt het gaat er natuurlijk om dat de knop de indruk geeft dat hij is ingedrukt.
Dit is namelijk gebeurt op het voorgaande formulier;).

Het gaat er natuurlijk om dat de ingedrukte kleur zijn (PressedColor).

Code:
If [frmMenu] = 6 Then
    'Forms!frmTrend!frmMenu!("Tab" & [frmMenu]).PressedColor = Geel
    DoCmd.OpenForm "frmTrend", acNormal, "", "", , acNormal
    Forms!frmTrend!frmMenu!("Tab" & [frmMenu]).PressedColor = Geel
Else

Met deze code krijg ik echter de foutmelding "Run-time error 451
 
Begin eens met een voorbeeldje te posten; ik heb geen tijd (lees: geen zin) om eerst zelf een voorbeeldje te moeten maken.
 
Om te beginnen denk ik dat de eigenschap pressedcolor geen Nederlands verstaat. Dat dit ofwel een integer met het nummer van de kleur of een gekende VB expressie moet zijn.
Ik ben geen programmeur, maar ik denk ook niet dat de expressie ("Tab" & [frmMenu]) een correct object oplevert.
 
“Geel” kan een variabele zijn, dus daar val ik (nog) niet over. En frmMenu!("Tab" & frmMenu) zou zonder meer moeten werken, want het veld bevat een getal. Dus wellicht met de rechte haken ook wel, al zijn die bedoeld voor velden met een spatie. Maar ja, dat is allemaal pas te beoordelen met een database voorbeeld. Lijkt mij dat het beter is om daar op te wachten, dan te speculeren :).
 
Laatst bewerkt:
#OctaFish,

Kan je vallen over Form, lees deze brabbeltaal maar eens #8.

"Lijkt mijnwet het beter is om daar opmtenwachten"


Groetjes,
 
brabbeltaal v / m
  1. [FONT=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif]onverstaanbare gepraat als van een kind
  1. [/FONT]
Lijkt mij dat er een behoorlijk verschil is tussen ‘brabbeltaal’ en onbewuste typefouten. Typen op een iPad gaat nu eenmaal wel eens verkeerd, en in dit geval heb ik dus een regeltje gemist. Nou nou, wat zijn we weer op kruimeljacht…
 
komaan Octafish, een koekje van eigen deeg is toch grappig.

Robert, is het voorbeeld van Pletter de oplossing voor jou?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan